איך מגיפת הקורונה השפיעה על עולם האופנה |
מירב טור יום שני, 8 במרץ 2021, 08:23 |
|
עולם האופנה ספג פגיעה קשה בהתמודדות עם מגיפת הקורונה. המגיפה הביאה לשיבוש כלכלי קשה עקב סגרים והגבלות, שהביאו לירידה בתעשיית הצריכה. תאגידי ענק בסין, שהינה קניינית האופנה הגדולה בעולם (שבה פרצה המגיפה לפני שנה), כמו: לואי- ויטון, דיור ועוד הסבו בזמן המגיפה קווי יצור למסכות וחומרי חיטוי |
האופנה נדחקה לשוליים, כמו עוד ענפים שנפגעו קשה במגפת הקורונה. שוק האופנה חזר עשור לאחור לא רק היצור נפגע גם התעשיות הנלוות לאופנה כמו: הסטיילינג, הצילום, עולם הדוגמנות ועוד נמצאים בסכנה קיומית. חברות העוסקות באופנה כגון: "קאסטרו", "רנואר", "פוקס", "גולף" ו"זארה" הוציאו אלפי עובדים לחל"ת, קניונים נסגרו וחנויות רחוב למשך זמן ארוך של סגרים בלתי נגמרים. |
עולם האופנה עובר הישרדות מהקשות ביותר שהמשק ידע אי פעם. כדי לצמצם את הפגיעה ככל שאפשר הרבה רשתות אופנה עברו לשיווק אונליין, אך גם כאן יש להם מלחמה עיקשת בגורמי אונליין חזקים מחו"ל כמו: אמזון, אלי אקספרס ועוד.
|
|
החיים הרגילים שהורגלנו אליהם של בילויים, עבודה מחוץ לבית, היכרויות, חיי לילה נעצרו ביום אחד ובמקום זה היה צריך ליצור אופנה שתתאים ללבוש בבית ותהיה נוחה, נעימה ופשוטה. מעצבי אופנה ותיקים רואים בקורונה הזדמנות לשינוי בעתיד, בחשיבה ויצירת אופנה ייחודית מפריטים ממחוזרים וטבעיים. |
|
אנחנו חיים בתקופה של אי וודאות. הקורונה צבעה הכול בצבעים אמיתיים ולאחר המשבר עולם האופנה יתרומם שוב כמו הפיניקס שעולה מתוך האפר ויצבע את הכול שוב בצבעים ורודים, ושנוכל לחזור מהר ל"שיק ולשוק". |
|
|
כתבות נוספות שיכולות לענין אותך |
עוד בסטיילינג |
|
כל הכתבות הקודמות |