פלאשנט בריאות - איך לעבור את חג הפסח בלי לעלות במשקל
יום רביעי, 20 בנובמבר 2019
חדשות   ספורט   בריאות   חינוך   תרבות   עסקים   צרכנות    רכילות
איך לעבור את חג הפסח בלי לעלות במשקל
מאת: מירית אזרחי
יום שני, 30 במרץ 2015, 13:30

חג הפסח נפתח בארוחת ערב עתירת קלוריות, ונמשך בעוד שבוע שלם של ארוחות משפחתיות. לקינוח מגיע חג פסח שני, ועמו ארוחת ערב חגיגית עמוסה בכל טוב, וביום המחרת שוב ארוחת צהריים מלאה. לכל אלו נילווה גם ההיבט של "לארח" ולהתארח" המשולבות בארוחות.
מה עושים עם כל הקלוריות, ואיך לא שוברים את הדיאטה?
שרה שטרן קטיעי, מנהלת שירותי הדיאטה של המרכז הרפואי הלל יפה, מייעצת :
"לפני שמתחילה ארוחת החג כדאי לשים לב להרכב הארוחה. לרוב, הארוחה אינה משתנה משמעותית, וכוללת היצע מסורתי לחג בן מספר מנות. כמובן שאם יודעים מה ההיצע הקיים, הדבר יקל בבחירה בין מאכל עליו לא נרצה לוותר, או לחילופין בבדיקת האפשרות להחלפת מטעמים מסוימים באחרים בעלי ערך קלורי פחות".

אם אתם לא יודעים איך שומרים על הקלוריות, ומצד שני מקיימים את המנהג של שתיית 4 כוסות יין בזמן קריאת ההגדה, תפנימו את הטיפ הבא : " אפשר בהחלט להגביל את כמות שתיית היין או להמיר אותה במיץ ענבים, וכך לחסוך כ-250 קלוריות", ממליצה שטרן-קטיעי.

גם למצוות אכילת מצות קבלו פתרון שתואם את רוח החג ולא שובר את הדיאטה : "את המצות הרגילות אפשר להמיר במצות קלות שחוסכות חצי מערכם הקלורי המקורי - 80 קלוריות למצה קלה במקום 160 קלוריות למצה רגילה".

קינוח הארוחה תורם אף הוא נתח נכבד של קלוריות. בנושא זה מציעה שטרן-קטיעי לוותר על העוגה החגיגית, ולשתות כוס תה צמחים עם 2 עוגיות בוטנים, וכך לצמצם את כמות הקלוריות בכ- 300 קלוריות.

"מאכלים נוספים מהם רצוי לנסות ולהימנע או להגביל את הצריכה בחג הפסח הם קמח מצה ואגוזים, שערכם הקלורי גבוה", היא מוסיפה. "חשוב שתבחרו לאכול רק מה שבאמת אוהבים ותוותרו על מה שברור שהוא עתיר קלוריות או אכלו ממנו במידה".

לאורך כל השנה חשוב לשמור על פעילות גופנית סדירה. כדאי שאווירת החג לא תתעתע בכם, ותקפידו לשמור על ההרגל. "נסו שלא להפסיק את הפעילות הגופנית שעסקתם בה עד כה, למרות שבחגים ובין ארוחה לארוחה, העניין בהחלט הופך לעניין מאתגר", מדגישה שטרן-קטיעי.
"שריפה" של ארוחת החג, גם אם הקפדנו שלא לאכול באופן מוגזם, עדיין חשובה".

לסיכום, היא ממליצה : "מניעת השמנה בחג טמונה לא רק בסוג המזון שאנו צורכים אלא גם ביכולת לשמור על שגרה. לכן, נסו לעמוד במגבלות שקבעתם לעצמכם לארוחת החג ולחג כולו, וגם אם חרגתם משמעותית אל תצומו, אלא נסו לבצע התארגנות קולינרית מחודשת".

קינוח הארוחה תורם אף הוא נתח נכבד של קלוריות. צילום: יחצ
  כתוב למערכת
כתבות שיכולות לעניין אותך עוד
נחנכה מרפאה חדשה בשער מנשה
   
6.5 מיליון שקלים הושקעו בחדר מיון של הלל יפה
   
האולימפיאדה של בתי החולים התקיימה בשער מנשה
   
חדש ב"הלל יפה" - מרפאת מטיילים
   
יעל דן: "החשיפה למצוקת הנפגעות שינתה את חיי"
   
חדש ב"הלל יפה": מרפאת לספורטאים וללוחמים
כתבות ארכיון
 
 האימייל האדום
בואו לבקר בדף
הפייסבוק של פלאשנט
אופיר אוחנה חוגג בענק עם קרב סכינים    אופיר אוחנה חוגג בענק עם קרב סכינים
חגיגה ספורטיבית: ספורטאי האזור חגגו ביס פלאנט    חגיגה ספורטיבית: ספורטאי האזור חגגו ביס פלאנט
מביאים כבוד לעיר    מביאים כבוד לעיר
מתחדשים במדרסים    מתחדשים במדרסים

© כל הזכויות שמורות לפלאשנט 2017            אודות האתר | כתבו לנו | תנאי שימוש | פרסמו אצלנו |