פלאשנט עסקים - שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה?
יום שלישי, 19 ביוני 2018
חדשות   ספורט   בריאות   חינוך   תרבות   עסקים   צרכנות    רכילות
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה?
מאת: רון איתן
יום חמישי, 19 באוקטובר 2017, 20:23

שימוש נכון בשיווק מסורתי יכול להיות לא פחות יעיל מכלים דיגיטליים. אז איפה לומדים איך לעשות את זה בצורה נכונה ומתי בכל זאת כדאי לשלב בין סוגים שונים של מהלכי שיווק? הנה כל הפרטים
מאז ומעולם ניסו בני אדם לשווק את מרכולתם לאנשים אחרים. בין אם מדובר במסחר פרימיטיבי והחלפת מצרכים או במתן הנחות ללקוחות חוזרים, השיווק מניע את הכלכלה העולמית ומשפיע באופן ישיר על החיים של כל אחד ואחת מאתנו. הדבר היחיד שמשתנה הוא הדרך שבה המוען בוחר להעביר את המסר לנמען והכלים שבהם אנחנו משתמשים בשביל לשווק מוצר, שירות או עסק מסוים.

מצד שני, אי אפשר להתעלם מהתמורות שעברו על תחום השיווק והפרסום. רק בעשרות השנים האחרונות למדנו כיצד להשתמש בעיתונים כדי לשווק פרסומות להמונים, לאחר מכן עברנו לתשדירי רדיו ובסוף גילינו את הטלוויזיה. אז חדר האינטרנט לחיינו וכל נושא השיווק השתנה משמעותית, כי כלים דיגיטליים מאפשרים לנו לעקוב בזמן אמת אחר ביצועים ועמידה ביעדים. אז כיצד השיווק המסורתי בכל זאת שרד?
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה צילום: יח"צ
אין תחליף לשיווק המסורתי
שיווק מסורתי הוא הבסיס לכל מהלך שיווק שקיים ועוד יגיע בעתיד. לא משנה באיזה כלי נבחר להשתמש או איזה טכנולוגיה תעמוד לרשותנו, כי תמיד נרצה להציג מוצר מסוים באור חיובי ולהניע לקוחות פוטנציאליים לפעולה. זה בדיוק מה שעוזר לשיווק המסורתי לשרוד ולכן מלמדים אותו באקדמיה ובמוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי העולם.

מעבר לכך, אפשרויות השיווק השונות עדיין רלוונטיות כי קהלי היעד משתמשים באמצעי תקשורת שונים. למעשה, ככל שאמצעי התקשורת הופכים להיות מגוונים יותר, כך הצורך בשיווק מסורתי עולה. אפשר למשל לפגוש חלק מהלקוחות הפוטנציאליים ברדיו ובעיתון, בעוד לחלק אחר נבחר לפנות באמצעות מנועי חיפוש באינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות. השיווק הדיגיטלי והשיווק באינטרנט לא החליפו את השיווק המסורתי, אלא לקחו את האלמנטים הבסיסיים שלו ותרגמו אותם לזירות חדשות.

שילוב בין מהלכי שיווק: ליהנות מכל העולמות
בעולם ההייטק יודעים היטב כיצד לשלב בין מהלכי שיווק שונים על גבי הפלטפורמות של התקשורת החדשה. הכלים הדיגיטליים נרתמים לטובת שדרוג הביצועים של השיווק המסורתי, ויש גם דרכים לזהות היכן נמצא קהל היעד עוד לפני שפורסים את עוגת התקציב. השילוב בין מהלכי השיווק הוא החידוש האמיתי של השנים האחרונות והוא כאן כדי להישאר.

לסיכום, מי שלומד שיווק מסורתי באקדמיה לא צריך לדאוג כי בשלב מסוים ילמדו אותו גם על שיווק באינטרנט ושיווק דיגיטלי. לחילופין, מי שבחר במסלול של לימודי הייטק ייחשף גם לשיווק המסורתי כי בלעדיו אי אפשר להתקדם הלאה. עליו לזכור שלא ניתן למכור אף מוצר בלי להכיר את יסודות השיווק ורצוי ולהשתמש בכמה שיותר כלים כדי להשיג את המטרה.
  כתוב למערכת
כתבות נוספות
מה לעשות עם קרן ההשתלמות כשהיא הופכת לנזילה - כל האופציות
   
ללמוד מהטובים – מה הסוד של המצליחנים?
   
בעלי עסק קטן או בינוני? הכנס הזה יכול לעזור לכם
   
השער לעיר: התקדמות בתוכנית הכניסה הצפונית לעיר חדרה
   
וזאת לתעודה
   
מה לומדים בלימודי בנקאות ושוק ההון?
כתבות ארכיון
 
 האימייל האדום
בואו לבקר בדף
הפייסבוק של פלאשנט
מסיבת הפול מון של נעמה שחגגה השבוע בת מצווה    מסיבת הפול מון של נעמה שחגגה השבוע בת מצווה
מסיבת האוסקר של השחקנית אופיר שרוני מאליכין    מסיבת האוסקר של השחקנית אופיר שרוני מאליכין
גביה עם תואר - בדרך לנקודת זיכוי    גביה עם תואר - בדרך לנקודת זיכוי
יפה לבריאות – בכל מזג האוויר    יפה לבריאות – בכל מזג האוויר
בעריכת: מירב טור
לעצב במיקרו מקרמה ובתכשיטי קיר במקרמה
סיגל באלי היא מעצבת תכשיטים ייחודיים במיקרו מקרמה ובתכש...

רבותיי ההיסטוריה חוזרת - אם אתם בקובה
מי שמתעניין בהיסטוריה של מרכז אמריקה והעולם המערבי בכלל...

ארבע מזונות החובה לפסח שיעזרו לכם לרדת במשקל
כנגד 4 בנים מספרת ההגדה... ומנגד 4 פריטי מזון שיעזרו לכ...


© כל הזכויות שמורות לפלאשנט 2017            אודות האתר | כתבו לנו | תנאי שימוש | פרסמו אצלנו |