פלאשנט חוק ומשפט יום חמישי,
21 בנובמבר 2024, 09:39
כיום קיימים בשוק הביטוח מספר ביטוחים למקרה של אבדן כושר עבודה ובין היתר במסגרת החסכון פנסיוני אשר על פי חוק קיימת חובה היום למעסיקים לבטח את עובדיהם בביטוח פנסיוני, הכולל רכיב אבדן כושר עבודה וכן ביטוחי המנהלים למיניהם, תאונות אישיות ומחלות קשות, הכוללים רכיב אבדן כושר עבודה.
לגבי ביטוח המנהלים, מדובר בפוליסה שהיא למעשה חסכון פנסיוני המיועדת הן לשכירים והן לעצמאיים. בביטוח חיים קיים בין היתר כיסוי אבדן כושר עבודה ואם קורת לעובד תאונה / מחלה שמונעות ממנו את המשך עבודתו, אזי הוא יהיה מבוטח על פי תנאי הפוליסה בקבלת קיצבת אי כושר.
לרוב יש צורך להוכיח שאבדן כושר העבודה אבד בשיעור של לפחות 75% על מנת לקבל את הקיצבה המלאה שבה מבוטח העובד לפי השכר המוצהר שלו. יודגש שכיום יש שיפור משמעותי בעניין ביטוחי המנהלים ועל פי הפוליסות החדשות אפילו אבדן חלקי של 25% ומעלה בכושר העבודה יכול ליתן קצבה חלקית לאורך חייו של המבוטח בגין תאונה / מחלה המונעות ממנו לעבוד בכושר מלא.
לאחרונה משרדנו הגיש תביעה כנגד חברת ביטוח שסרבה לשלם לתובע המבוטח בפוליסת ביטוח מנהלים קיצבה זמנית, למרות שלא יכל להמשיך בעבודתו בעקבות פציעה במשך כ-21 חודשים. חברת הביטוח התנערה לחלוטין מהתובע שעבר ניתוח ארטרוסקופיה בברך וניזקק לטיפולי פיזיותרפיה רבים וטענה שלא איבד את כושרו לעבוד.
התובע באמצעות משרדנו הופנה לחוות דעת תעסוקתי, שבדק אותו וקבע שבגין התאונה בה קרע את המיניסקוס בברך ימין לא יכל לחזור לעבודתו כקבלן חשמל עצמאי במשך 21 חודש עד להחלמתו המלאה.
בסופו של דבר מונה מומחה תעסוקתי על ידי בית המשפט והמומחה אישר את טענות התובע שלא יכל לחזור לעבודתו וקבע לו 10% בכל תקופת אי בכושר.
כתוצאה מכך נפסק כנגד חברת הביטוח שעליה לשלם לתובע סך של כ- 315,000 שקלים שכלל את הוצאות המשפט, רכיב אי הכושר והוחזרו לתובע מלוא הפרמיות ששולמו במהלך תקופת אי הכושר.
יצויין שגם אם נדחיתם על ידי חברת הביטוח בתביעת פוליסות מסוג זה, יש לבחון היטב עם עורך דין המתמצא בתחום דיני הביטוח האם אכן הייתה הצדקה לדחייה ואם לא האם ניתן לערער עליה.
*משרדנו עוסק בכל סוגי הפוליסות כולל אבדן כושר עבודה, פנסיית נכות, ביטוח מנהלים, ביטוחי חיים וביטוח תאונות אישיות.
עורך דין אדרי יהודה, רחוב הרצל 53 נתניה, טלפון 09-8845320 ,מייל edri1.law@gmail.com
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.