איך נטפליקס השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה?
הדר צאלים יום ראשון,
7 באפריל 2019, 12:29
ההפקות היקרות, ההשפעה על סגנון הצפייה וכמובן האינטראקטיביות הם רק חלק מהשינויים שעליהם אחראית נטפליקס. איך זה בא לידי ביטוי מבחינתנו כצופים? הנה כל התשובות
החברה האמריקנית נטפליקס הוקמה בשנת 1997 בתור חברה להשכרת תקליטורי DVD. בזמנו, השירות העיקרי של נטפליקס היא אפשרות להזמין תקליטור DVD באתר אינטרנט, לקבל אותו עד פתח הבית ולאחר מכן להחזיר בדואר. עם זאת, בשנת 2007 היא החליטה לשנות את המודל העסקי: במקום תקליטורי DVD, הזרמה של תכנים על גבי רשת האינטרנט וישירות למחשב, למסך בסלון או לכל מכשיר עם חיבור למרחב המקוון.
ההצלחה לא איחרה להגיע ובשנת 2010 התרחבה נטפליקס לקנדה, דרום אמריקה והאיים הקריביים. ב-2013 החלה נטפליקס להפיק תוכן מקורי משלה וב-2016 היא הרחיבה עוד יותר את הפעילות הרשמית ללא פחות מ-190 מדינות ובהן ישראל. בין לבין, היא גם השפיעה על הדרך שבה אנחנו צופים בטלוויזיה.
להשפיע על הצפייה
הפקות יקרות ומושקעות: המסך הקטן הופך לגדול יותר
נטפליקס הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל של צפייה על המסך הקטן. בגלל שינויים טכנולוגיים שאפשרו לה להזרים תכנים על גבי האינטרנט בלי המתנה וללא עיכובים, נטפליקס חדרה לשוק במהירות וניתבה עוד ועוד כספים להפקות יקרות ומושקעות. הסדרה הראשונה שהפיקה, "בית הקלפים", הביאה למה שנהוג לכנות "טלוויזיה" גם את הכוכבים הגדולים של הוליווד ומאז הכל היסטוריה.
היום כבר קשה לזכור שטרם עידן נטפליקס, תכניות טלוויזיה נאלצו להישאר מאחור ולקבל רק את הפירורים של הסרטים מהקולנוע. בזכות נטפליקס, כל אחד מאתנו מקבל עולם ומלואו של תכנים, סדרות, עלילות ודמויות בלחיצת כפתור ובלי לקום מהכורסא.
סגנון הצפייה: לא מפסיקים עד שמסיימים
נטפליקס גם הביאה לעולם את סגנון הצפייה של "בינג'": העלאה של כל הפרקים לאתר בעת ובעונה אחת ואפשרות לצפייה רצופה בעונות מלאות. עד לפני נטפליקס, נאלצנו לחכות לפרק חדש מדי שבוע וגם לספוג פרסומות ותוכן שיווקי. עכשיו כל זה הוא בגדר חלום רחוק, כי דמי מנוי חודשיים מאפשרים לו לקבל חזרה את השליטה.
הסגנון של צפיית בינג' משפיע בצורה דרמטי גם על האופן שבו יוצרים מתכננים את הסדרות שלהם. מטבע הדברים, היוצרים מודעים להעדפות שלנו ולכן הרבה תכנים בנויים כך שנוכל לצרוך את כל העונה בעת ובעונה אחת.
אינטראקטיביות: הכל בלחיצת כפתור
השינוי האחרון שעשתה נטפליקס נוגע לאינטראקטיביות. כאן זיהתה נטפליקס את הפוטנציאל האדיר של תיווך התכנים דרך מחשב, בעיקר באופן שבו ניתן לאפשר לצופים להשפיע על מהלך העלילה. זה התחיל עם הפרק של "מראה שחורה" שבו בחרנו את השתלשלות הסיפור, אך עוד היד נטויה.
לסיכום, נטפליקס משנה את עולם הטלוויזיה. בנוסף, היא משפיעה עלינו כצרכנים וזה לא עומד להיגמר בקרוב.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
הכירו: "YAM" - קונספט קולינרי ראשון וחדשני בישראל המשלב אירועים יוקרתיים ומסע (ארוחת) טעימות על צוק פראי המשקיף לים בהובלת השף תומר אגאי. “Yam” נושא עמו בשורה גסטרונומית ראשונה מסוגה בישראל – קונספט קולינרי עילית המפגיש בין אירועים יוקרתיים, עטורי סטייל, לבין מסע טעימות (כשר)של השף על צוק פראי ביפו ממנו נשקף הים הפתוח בצורה פנורמית ובמלוא הדרו. החזון היצירתי של השף תומר אגאי – מהקולות הבולטים והמשפיעים ביותר בסצנת הקולינריה מביא עימו את הקוטור של עולם הקולינריה. בהצלחה!
לרגל שבוע הספר: כ-80 ספריות ברחבי הארץ יציגו הצגות הילדים שנכתבו בהשראת ספרי הילדים הפופולאריים ביותר ביניהם: הלב, אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו, על פי ספרו האהוב והידוע של אפרים סידון, הארנב ממושי הצגה קסומה ע"פ ספרה של שלומית כהן אסיף, הדייג ודג הזהב, הברווזון המכוער, בגדי המלך החדשים, פינוקיו, פיטר פן, אלאדין ועוד. מוטי חלימי, מנכ"ל תאטרון השעה הישראלי: "אנו רואים בהצגה כלי רב עוצמה בסיוע לילדים להבין את הספרות טוב יותר, בצורה חווייתית ועוצמתית. הצגות ילדים מעודדות את הילדים לקרוא את הספר עליו מבוססת ההצגה".
בוריס צירולניק משתף: "בקבלת הפנים לרגל יום העצמאות של הרפובליקה של אזרבייג'ן, הרבה מילים חמות, הרבה חברים ותיקים, כל הדברים הטובים. מזל טוב לכל המעורבים ביום העצמאות של אזרבייג'ן!".
סגנית ומ"מ ראש העיר, שירי חגואל סיידון משתפת: “יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל זָהָב, שֶׁל נְחוֹשֶׁת וְשֶׁל אוֹר” - ביום ירושלים, ליבנו עם העיר שחוברה לה יחדיו — ועם אלו שעדיין רחוקים ממנה. נמשיך להתפלל לחזרתם המהירה של כל הַחטופים הביתה".