שימוש נכון בשיווק מסורתי יכול להיות לא פחות יעיל מכלים דיגיטליים. אז איפה לומדים איך לעשות את זה בצורה נכונה ומתי בכל זאת כדאי לשלב בין סוגים שונים של מהלכי שיווק? הנה כל הפרטים
מאז ומעולם ניסו בני אדם לשווק את מרכולתם לאנשים אחרים. בין אם מדובר במסחר פרימיטיבי והחלפת מצרכים או במתן הנחות ללקוחות חוזרים, השיווק מניע את הכלכלה העולמית ומשפיע באופן ישיר על החיים של כל אחד ואחת מאתנו. הדבר היחיד שמשתנה הוא הדרך שבה המוען בוחר להעביר את המסר לנמען והכלים שבהם אנחנו משתמשים בשביל לשווק מוצר, שירות או עסק מסוים.
מצד שני, אי אפשר להתעלם מהתמורות שעברו על תחום השיווק והפרסום. רק בעשרות השנים האחרונות למדנו כיצד להשתמש בעיתונים כדי לשווק פרסומות להמונים, לאחר מכן עברנו לתשדירי רדיו ובסוף גילינו את הטלוויזיה. אז חדר האינטרנט לחיינו וכל נושא השיווק השתנה משמעותית, כי כלים דיגיטליים מאפשרים לנו לעקוב בזמן אמת אחר ביצועים ועמידה ביעדים. אז כיצד השיווק המסורתי בכל זאת שרד?
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה צילום: יח"צ
אין תחליף לשיווק המסורתי
שיווק מסורתי הוא הבסיס לכל מהלך שיווק שקיים ועוד יגיע בעתיד. לא משנה באיזה כלי נבחר להשתמש או איזה טכנולוגיה תעמוד לרשותנו, כי תמיד נרצה להציג מוצר מסוים באור חיובי ולהניע לקוחות פוטנציאליים לפעולה. זה בדיוק מה שעוזר לשיווק המסורתי לשרוד ולכן מלמדים אותו באקדמיה ובמוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי העולם.
מעבר לכך, אפשרויות השיווק השונות עדיין רלוונטיות כי קהלי היעד משתמשים באמצעי תקשורת שונים. למעשה, ככל שאמצעי התקשורת הופכים להיות מגוונים יותר, כך הצורך בשיווק מסורתי עולה. אפשר למשל לפגוש חלק מהלקוחות הפוטנציאליים ברדיו ובעיתון, בעוד לחלק אחר נבחר לפנות באמצעות מנועי חיפוש באינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות. השיווק הדיגיטלי והשיווק באינטרנט לא החליפו את השיווק המסורתי, אלא לקחו את האלמנטים הבסיסיים שלו ותרגמו אותם לזירות חדשות.
שילוב בין מהלכי שיווק: ליהנות מכל העולמות
בעולם ההייטק יודעים היטב כיצד לשלב בין מהלכי שיווק שונים על גבי הפלטפורמות של התקשורת החדשה. הכלים הדיגיטליים נרתמים לטובת שדרוג הביצועים של השיווק המסורתי, ויש גם דרכים לזהות היכן נמצא קהל היעד עוד לפני שפורסים את עוגת התקציב. השילוב בין מהלכי השיווק הוא החידוש האמיתי של השנים האחרונות והוא כאן כדי להישאר.
לסיכום, מי שלומד שיווק מסורתי באקדמיה לא צריך לדאוג כי בשלב מסוים ילמדו אותו גם על שיווק באינטרנט ושיווק דיגיטלי. לחילופין, מי שבחר במסלול של לימודי הייטק ייחשף גם לשיווק המסורתי כי בלעדיו אי אפשר להתקדם הלאה. עליו לזכור שלא ניתן למכור אף מוצר בלי להכיר את יסודות השיווק ורצוי ולהשתמש בכמה שיותר כלים כדי להשיג את המטרה.
פסטיבל בייבי המיועד להורים ולתינוקות עד גיל שנתיים, יערך בעופר חדרה, בשיתוף הביטוח הלאומי, ועיריית חדרה, ביום שני ה -24.11.25 בעופר חדרה – פתוח לקהל הרחב, ללא תשלום. במסגרת הפסטיבל יתקיימו מגוון רחב של הרצאות וסדנאות וייעוץ להורים בנושאים שונים ומגוונים, כמו: זכויות לאחר לידה, עיסוי תינוקות ועוד, ליווי התפתחותי, תזונה, יועצת שינה, ריפוי ועיסוק לתינוקות עד גיל חצי שנה, סדנא חוותית ועוד. כמו כן יוצבו מתחמי צילום לתינוקות, מגנטים במתנה, קפה ועוגה ועוד. תהנו!
היישר מכינוס השלוחים העולמי, שם התכנסו אלפי שליחי הרבי מלובביץ׳ להתכנסות השנתית ב-770 ברוקלין שבניו-יורק. בין שליחי ומייצגי העיר נתניה, נצפה מיודענו איש החסד אלעזר פרץ מ׳מטה משיח׳ יחד עם ח״כ אוהד טל בערב ההצדעה החגיגי לשלוחים. בנוסף הרצה פרץ בפני המוני השליחים על התנהלות נכונה מול גופים עירוניים. ״כולנו באים מהרבי, חדורים בכוחות של אור והבאת ישראל, על מנת להביא את הגאולה האמיתית והשלמה״.
חגיגה כפולה במשפחת רינגלר-שגב: הסטייליסטית המובילה סנדרה רינגלר ציינה את יום הולדתו ה-52 של בעלה השף שגב משה ועל הדרך חגגו גם 20 שנות נישואים נוצצות. לרגל האירועים רינגלר ושלושת הילדים: ליאו, דניאל וליבי, ארזו מזוודות והפתיעו את שגב בסופ"ש סטייליסטי במלון כפר גלעדי שבגליל העליון, שם בילו סוף שבוע משפחתי ונהנו מסוויטה מפנקת עם נוף עוצר נשימה, ארוחות שף, טיול רומנטי "בשביל הלולים", טיפולי ספא, שיזוף בבריכה החיצונית, והרבה זמן איכות, הרחק מההמולה של תל-אביב. ששגב הגיע לסוויטה הופתע עם עוגת יום הולדת, בלונים, פרחים, יין ומתנה מסנדרה עם ברכה אישית. מזל טוב!