שימוש נכון בשיווק מסורתי יכול להיות לא פחות יעיל מכלים דיגיטליים. אז איפה לומדים איך לעשות את זה בצורה נכונה ומתי בכל זאת כדאי לשלב בין סוגים שונים של מהלכי שיווק? הנה כל הפרטים
מאז ומעולם ניסו בני אדם לשווק את מרכולתם לאנשים אחרים. בין אם מדובר במסחר פרימיטיבי והחלפת מצרכים או במתן הנחות ללקוחות חוזרים, השיווק מניע את הכלכלה העולמית ומשפיע באופן ישיר על החיים של כל אחד ואחת מאתנו. הדבר היחיד שמשתנה הוא הדרך שבה המוען בוחר להעביר את המסר לנמען והכלים שבהם אנחנו משתמשים בשביל לשווק מוצר, שירות או עסק מסוים.
מצד שני, אי אפשר להתעלם מהתמורות שעברו על תחום השיווק והפרסום. רק בעשרות השנים האחרונות למדנו כיצד להשתמש בעיתונים כדי לשווק פרסומות להמונים, לאחר מכן עברנו לתשדירי רדיו ובסוף גילינו את הטלוויזיה. אז חדר האינטרנט לחיינו וכל נושא השיווק השתנה משמעותית, כי כלים דיגיטליים מאפשרים לנו לעקוב בזמן אמת אחר ביצועים ועמידה ביעדים. אז כיצד השיווק המסורתי בכל זאת שרד?
שיווק מסורתי - עדיין יש דבר כזה צילום: יח"צ
אין תחליף לשיווק המסורתי
שיווק מסורתי הוא הבסיס לכל מהלך שיווק שקיים ועוד יגיע בעתיד. לא משנה באיזה כלי נבחר להשתמש או איזה טכנולוגיה תעמוד לרשותנו, כי תמיד נרצה להציג מוצר מסוים באור חיובי ולהניע לקוחות פוטנציאליים לפעולה. זה בדיוק מה שעוזר לשיווק המסורתי לשרוד ולכן מלמדים אותו באקדמיה ובמוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי העולם.
מעבר לכך, אפשרויות השיווק השונות עדיין רלוונטיות כי קהלי היעד משתמשים באמצעי תקשורת שונים. למעשה, ככל שאמצעי התקשורת הופכים להיות מגוונים יותר, כך הצורך בשיווק מסורתי עולה. אפשר למשל לפגוש חלק מהלקוחות הפוטנציאליים ברדיו ובעיתון, בעוד לחלק אחר נבחר לפנות באמצעות מנועי חיפוש באינטרנט, רשתות חברתיות ואפליקציות. השיווק הדיגיטלי והשיווק באינטרנט לא החליפו את השיווק המסורתי, אלא לקחו את האלמנטים הבסיסיים שלו ותרגמו אותם לזירות חדשות.
שילוב בין מהלכי שיווק: ליהנות מכל העולמות
בעולם ההייטק יודעים היטב כיצד לשלב בין מהלכי שיווק שונים על גבי הפלטפורמות של התקשורת החדשה. הכלים הדיגיטליים נרתמים לטובת שדרוג הביצועים של השיווק המסורתי, ויש גם דרכים לזהות היכן נמצא קהל היעד עוד לפני שפורסים את עוגת התקציב. השילוב בין מהלכי השיווק הוא החידוש האמיתי של השנים האחרונות והוא כאן כדי להישאר.
לסיכום, מי שלומד שיווק מסורתי באקדמיה לא צריך לדאוג כי בשלב מסוים ילמדו אותו גם על שיווק באינטרנט ושיווק דיגיטלי. לחילופין, מי שבחר במסלול של לימודי הייטק ייחשף גם לשיווק המסורתי כי בלעדיו אי אפשר להתקדם הלאה. עליו לזכור שלא ניתן למכור אף מוצר בלי להכיר את יסודות השיווק ורצוי ולהשתמש בכמה שיותר כלים כדי להשיג את המטרה.
לוסי איוב מכתיבה את הקצב: הברלט שגנב את ההצגה. מי שצפה בשבוע שעבר בפרק של רוקדים עם כוכבים לא יכול היה לפספס את הנוכחות המרשימה של המנחה לוסי איוב - וגם לא את הבחירה האופנתית שבלטה על המסך: חליפת טוקסידו שחורה בגזרה מחויטת ונקייה, עם טוויסט במרכז – ברלט תחרה של מותג ההלבשה התחתונה JACK KUB שהפך לאלמנט שמכתיב את כל הלוק. ניתן להשיג ברשת חנויות JACK KUBA.
רשת BBB פותחת את סניפיה למשלוחים ואיסוף עצמי בהתאם להנחיות פיקוד העורף- התפריט החדש שהושק בשבוע שעבר זמין כעת גם במשלוחים: בהתאם להנחיות פיקוד העורף לסגירת המסעדות לישיבה, סניפי רשת BBB יהיו פתוחים לפעילות במתכונת של משלוחים ואיסוף עצמי בלבד, בהתאם להנחיות ולהתפתחויות המצב הביטחוני בכל אזור ואזור. כחלק מהמאמץ להחזיר שגרה גם בימים מורכבים, ניתן להזמין גם את תפריט הקיץ החדש, שהושק רק בשבוע שעבר ומביא עמו מנות מפתיעות, עשירות בטעמים וייחודיות ל-BBB. שמרו על עצמכם. שיהיה בתאבון!
מלון דן כרמל אירח את השחקנית חני נחמיאס ויהודה אליאס שטיילו בחיפה וקפצו לביקור במלון. בן ינובר, מנכ"ל מלונות דן באזור חיפה ומנכ"ל דן כרמל ערך סיור במלון לחיים אוסדון (דוד חיים) שהתארח במלון והראה לו את הגינה החדשה במלון. חני נחמיאס שבדיוק הגיעה למלון הפתיעה את אוסדון במהלך הסיור בגינה של דן כרמל והצטרפה אליהם יחד עם יהודה אליאס. אורחי דן כרמל שראו את כל החבורה בגינה חשבו שתהיה הופעה למבוגרים של חני ויהודה ולילדים של ה-"דוד חיים", אבל בסוף כולם הסתפקו בסלפי עמם.