אתמול יום ב' דיווחו ברדיו כי מדד המחירים של הנדל"ן עלה בשנת 2014 בשישה אחוזים נוספים, כאשר מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים חדשה ברעננה, מתחילה ממחיר של שני מיליון ושש מאות אלף שקלים. יקר מאוד.
אז עכשיו קיימות גם אופציות אחרות, לאחרונה מתארגנת ברעננה קבוצת רוכשים תחת הכותרת "רוכשים דירה יחד ברעננה". המטרה של חברי הקבוצה היא להגיע יחד אל הקבלנים הבונים בעיר כדי לנצל את כוחה של הקבוצה ולזכות במחירים זולים יותר עבור כל דירה ספציפית.
מהי קבוצת רוכשים?
זוכרים את קבוצות הרכישה המיתולגיות שהביאו לעולם את השמות החמים ביותר בעולם הנדל"ן כמו ענבל אור, משפחת חג'ג' ועוד רבים אחרים? אז אלו היו קבוצות שהמטרה שלהן הייתה אחת: לרכוש יחד שטח ולהחליף את הקבלן כדי לבנות במקומו את הבניין ולחסוך את עלויות הקבלן הבונה.
קבוצות הרכישה הגיעו להצלחות חלקיות אך חלקן הגדול היו כישלונות, השיטה של קבוצות רוכשים מתכננת את הדברים מעט אחרת. המטרה של קבוצת רוכשים היא לגבש קבוצה שתנצל את כוחה אל מול הקבלנים ותזכה להנחות במחיר הדירה כאשר כל רוכש מנצל את הנחת הקבוצה לקניית דירה אינדיבידואלית ללא קשר לחברי הקבוצה האחרים.
רוני לואיס, אחד ממתווכי הנדל"ן המוכרים באזור מסביר: אנחנו רוצים להגיע למצב שכל אדם שהוא חבר בקבוצה יוכל להגיע למצב שבו הוא רוכש לעצמו דירה לפי טעמו ולפי רצונו יחד עם הנחת הקבוצה כולה.
ידוע וגלוי למי שעוסק בענף הנדל"ן כי חלק גדול ממחירה של דירה הוא עלות השיווק והפרסום, בדיוק על כסף הזה הקבוצה מקווה להתלבש כדי לזכות בהנחה משמעותית. הקבוצה חוסכת עבור הקבלן את עלויות השיווק והפרסום ומבקשת את הכסף כהנחה לחברי הקבוצה.
למעשה מדובר במצב של וין וין לכולם, הקבלן מקבל לעצמו רוכשים ללא צורך בפרסום משמעותי, ונותן את ההנחה לרוכשים הפוטנציאלים שלו, מצב שהוא ללא ספק מצב רצוי מאוד עבורו. בדרך זו אנחנו רוצים ליצור הצלחה לכל הכיוונים, הרי הלקוח ירצה מאוד לקבל הנחה בזמן שהקבלן יעדיף לתת הנחה במקום לשלם למשרדי פרסום.
הכירו: "YAM" - קונספט קולינרי ראשון וחדשני בישראל המשלב אירועים יוקרתיים ומסע (ארוחת) טעימות על צוק פראי המשקיף לים בהובלת השף תומר אגאי. “Yam” נושא עמו בשורה גסטרונומית ראשונה מסוגה בישראל – קונספט קולינרי עילית המפגיש בין אירועים יוקרתיים, עטורי סטייל, לבין מסע טעימות (כשר)של השף על צוק פראי ביפו ממנו נשקף הים הפתוח בצורה פנורמית ובמלוא הדרו. החזון היצירתי של השף תומר אגאי – מהקולות הבולטים והמשפיעים ביותר בסצנת הקולינריה מביא עימו את הקוטור של עולם הקולינריה. בהצלחה!
לרגל שבוע הספר: כ-80 ספריות ברחבי הארץ יציגו הצגות הילדים שנכתבו בהשראת ספרי הילדים הפופולאריים ביותר ביניהם: הלב, אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו, על פי ספרו האהוב והידוע של אפרים סידון, הארנב ממושי הצגה קסומה ע"פ ספרה של שלומית כהן אסיף, הדייג ודג הזהב, הברווזון המכוער, בגדי המלך החדשים, פינוקיו, פיטר פן, אלאדין ועוד. מוטי חלימי, מנכ"ל תאטרון השעה הישראלי: "אנו רואים בהצגה כלי רב עוצמה בסיוע לילדים להבין את הספרות טוב יותר, בצורה חווייתית ועוצמתית. הצגות ילדים מעודדות את הילדים לקרוא את הספר עליו מבוססת ההצגה".
בוריס צירולניק משתף: "בקבלת הפנים לרגל יום העצמאות של הרפובליקה של אזרבייג'ן, הרבה מילים חמות, הרבה חברים ותיקים, כל הדברים הטובים. מזל טוב לכל המעורבים ביום העצמאות של אזרבייג'ן!".
סגנית ומ"מ ראש העיר, שירי חגואל סיידון משתפת: “יְרוּשָׁלַיִם שֶׁל זָהָב, שֶׁל נְחוֹשֶׁת וְשֶׁל אוֹר” - ביום ירושלים, ליבנו עם העיר שחוברה לה יחדיו — ועם אלו שעדיין רחוקים ממנה. נמשיך להתפלל לחזרתם המהירה של כל הַחטופים הביתה".