מרכז חדשנות שהוקם בעיריית חדרה מייסד את קהילת ה- EnergyTech בישראל
ראובן יגיל יום רביעי,
10 באפריל 2019, 10:27
מרכז יזמות האנרגיה NEES CENTER שהוקם כאקסלרטור המתמחה בחדשנות בתחום האנרגיה על ידי עיריית חדרה והחברה הכלכלית חדרה קיים מפגש ראשון למיסוד הקהילה בישראל
באירוע שיזם מרכז החדשנות לתחום האנרגיה - NEES Center שהוקם על ידי עיריית חדרה והחברה הכלכלית חדרה, נכחו עשרות בכירים מקרנות השקעה, יזמים וסטארט-אפים בתחום האנרגיה ואנשי צוות ממשרד עורכי הדין הרפז, אורן, אדלר ושות' השותפים לפעילות המרכז בתחום המשפטי. מטרת המרכז היא לחבר בין הגורמים השונים בתעשיית ה- EnergyTech, על מנת לקדם פיתוחים ישראלים על ידי חיבור להשקעות, ייזום פיילוטים והטמעה שלהם.
מטרת המפגש שנערך ב-'Spaces' בהרצליה, היתה לגבש את חזון קהילת ה-EnergyTech בישראל, למפות את הצרכים והאתגרים שלה, לשתף ולהחליף רעיונות שיקדמו את הקהילה.
תחום ה- EnergyTech מונה כיום כ-120 סטארט-אפים העוסקים בתחומי אנרגיה נקיה, יעילות אנרגטית, אחסון אנרגיה, תחבורה חשמלית ועוד.
קודי נורטון, ג'קי לוי, טל חדד, נועה אהרוני ומורן בוגנים צילום: אביב כהן גינוסר
קודי נורטון, מנהל מרכז NEES Center, אשר פתח את המפגש סיפר כי יצירת הקהילה עולה מתוך הצורך בשילוב ידע של התעשייה החדשה והמסורתית. "יעדי המדינה השאפתניים מדברים על 20% אנרגיה מתחדשת מסה"כ האנרגיה המיוצרת בישראל עד 2030. מעבר ליעדי המדינה, אנו עדים לעלייה בטמפרטורות בערים ואזורים שנים המקשים על המחיה בהם. המטרה שלנו היא לעצב את החזון של הקהילה, ולראות איך אנו כקהילה מתקשרים עם קהילות אחרות במטרה למצוא פתרונות שישרתו את כל שרשרת הערך" ציין נורטון.
מורן בוגנים, מ- Israel New Tech, משרד הכלכלה, סיפרה כי המשרד נרתם למאמצי קהילות הסטארט-אפים בארץ לקידום חדשנות, מתוך הבנה שמדובר במנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. "אנו רואים בקהילות כלי להובלת תהליכי שינוי בענפי המשק בתחומים השונים. משרד הכלכלה הקים יחידה שמטרתה התחבר לקהילות חדשנות במטרה לסייע ולקדם את מטרותיהן" ציינה בוגנים.
מקימים את קהילת ה-EnergyTech צילום: אביב כהן גינוסר
באירוע התקיים פאנל בנושא "חזון הקהילה העתידית" ובו השתתפו מספר גורמים מרכזיים השותפים להקמת הקהילה.
טל חדד, מנהל פיתוח עסקי ב- Volta Solar, ציין: "אחד האתגרים המשמעותיים בהקמת מיזם בארץ הוא הרגולציה. רעיון טוב וטכנולוגיה שמאפשרים אותו לא יבשילו לכדי מוצר אם הרגולציה לא מותאמת לכך. הנושאים העיקריים נוגעים להגדלת נפחי אחסון אנרגיה, Smart Grids ותהליכי דיגיטליזציה".
נועה אהרוני, מנהלת ענף קלינטק במכון היצוא, ציינה: "סקטור האנרגיה לא נמצא בחזית החדשנות הישראלית, כמו ענפים דוגמת סייבר וחקלאות. רוב החברות בסקטור כיום מייצרות פתרונות צרכניים ובתחומי יעילות אנרגטית. התחום צריך יותר רעיונות, חברות וגם כסף חדש. העולם מסתכל על ישראל כמגדלור חדשנות טכנולוגית גם בתחום זה. אחת הבעיות המרכזיות לחברות בתחום הוא Time-To-Market ארוך יחסית. על הקהילה למצוא מודל עסקי שעוזר ליזמים לפעול בענף שמרני".
ג'קי לוי, שותף ב-ICV, ציין: "בהתייחס לתחומים השונים בענף האנרגיה, טכנולוגיות Bio-Fuel נמצאות במגרש שיש בו שחקנים גדולים והרבה כסף, וגם דורשות השקעה אדירה. בעיני הדור הבא של החברות בתחום האנרגיה צריך לייצר פתרונות ערכיים בסכומים בינוניים, בטכנולוגיות ICT לדוגמה".
NEES Center מציע לאותן חברות מרחב עבודה, ייעוץ ושירותים (משפטיים, חשבונאיים וכו'), חניכה אישית על ידי מנטורים ומפגשים ואירועים שונים.
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.