מיזם "בית של אנרגיה" שמקדמת העירייה בתמיכת משרד האנרגיה והתשתיות יוצא לדרך בנתניה
משרד האנרגיה והתשתיות רואה ברשויות המקומיות שותפות מלאות בהשגת היעדים הלאומיים בתחום האנרגיה המקיימת באמצעות קידום אנרגיה מתחדשת, התייעלות בצריכת האנרגיה ומעבר לתחבורה חשמלית. המשרד תומך ברשויות המקומיות בשלשה ערוצים מרכזיים - הנגשת מידע, בניית יכולות והאצת ביצוע פרויקטים בשטח. במסגרת זאת, המשרד הקצה בשלוש השנים האחרונות כ-250 מלש"ח במענקים לרשויות המקומיות.
השלטון המקומי נמצא בעמדה ייחודית אשר מאפשרת לו לחולל שינוי משמעותי, באמצעות קידום מעבר לאנרגיה מקיימת בקרב המגזר הביתי, התעשייתי והמסחרי שבתחומו. זהו אתגר שדורש שותפויות ופתרונות חדשניים. לכן, משרד האנרגיה והתשתיות מקדם במסגרת המענקים, סיוע לרשויות המקומיות על מנת לפתח פרויקטים שיעודדו את המעבר לאנרגיה מקיימת במגזרים הלא-רשותיים.
"בית של אנרגיה" הוא הינו מיזם פורץ דרך וראשון מסוגו של עיריית נתניה שזכה לתמיכת משרד האנרגיה והתשתיות במסגרת זו. המיזם מציע הנגשת ידע וייעוץ לקידום ייצור חשמל מאנרגיה סולארית והתייעלות באנרגיה לתושבים ולעסקים.
עיריית נתניה מובילה בשנים האחרונות תהליכים רחבים להתייעלות באנרגיה וייצורה כחלק מיישום התכנית העירונית להתמודדות עם משבר האקלים. בוצעו בעיר מגוון פעולות להתייעלות באנרגיה, חלקן בתמיכת משרדי ממשלה שונים: רוב תאורת הרחוב בתחום העיר הוחלפה לתאורת לד חסכנית באנרגיה והוחלפו מערכות מיזוג ותאורת פנים בזבזניות במבני העיריה במערכות חסכוניות. כמו כן, מקודם פרויקט לאנרגיה מתחדשת רחב היקף אשר מייצר חשמל ירוק ונקי ברחבי העיר. העיריה רואה בתושבים ובעסקים המקומיים שותפים למהלכים אלה, וכעת יוצאת במיזם המנגיש להם את הידע והניסיון שנצבר במסגרת הפרויקטים העירוניים. באופן זה, גם התושבים והעסקים יוכלו לקחת חלק במהפכה העירונית בתחום האנרגיה.
אלינור אדלר, מנהל מחלקת אנרגיה בעירייה מציינת כי במסגרת פרויקט "בית של אנרגיה" תושבים ועסקים יוכלו להנות ממגוון שירותים:
שיחות ייעוץ ראשוניות ללא עלות להבנת פוטנציאל ההכנסה נוספת באמצעות אנרגיה מתחדשת, והסבר על תהליכי ההתקנה והאישורים הנדרשים להקמת מערכת מסוג זה.
מידע בנוגע לאפשרות חסכון באנרגיה בבית או בעסק וחסכון בעלות רכישת החשמל.
הסברים על אפשרויות התקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי ע"י התושבים.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן "משרד האנרגיה והתשתיות רואה ברשויות המקומיות שותף מרכזי בקידום אנרגיה מקיימת במשק הישראלי. עיריית נתניה היא דוגמא מצויינת לכך, שרשויות מקומיות יכולות לקדם אנרגיה מקיימת בקרב תושביהן, בדיוק כמו שהן עושות בתחומי החינוך והרווחה. כך, ניתן לשפר את איכות החיים של התושבים, להוריד את יוקר המחייה ולתרום לעמידה ביעדי המדינה. אנו פועלים על מנת שרשויות נוספות בישראל יקדמו מרכזי ידע ויישום דוגמת "בית של אנרגיה" של עיריית נתניה".
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני שמחה להודיע על עליית מדרגה במהפכת האנרגיה בעיר נתניה. אנו רואים בתושבים ובעסקים שותפים שלנו לצמצום פליטות גזי החממה. המיזם טוב לתושב כפי שהוא טוב לסביבה, וזו הזדמנות לעשיה משותפת למען עתידנו ועתיד ילדינו. אנחנו מזמינים אתכם ליהנות משירות זה המוצע ע"י העירייה ללא תשלום וללא מחויבות. ביחד, נוכל להשפיע יותר!".
לפרטים נוספים והרשמה לייעוץ ראשוני, ניתן לבקר באתר האינטרנט של הפרויקט.
לקראת עונת החתונות, רשת האופנה הבינלאומית ALDO משיקה את קולקציית נעלי הכלות לקיץ - עם דגש על שילוב בין סטייל לנוחות. הקולקציה מציעה מגוון רחב של דגמים, שנועדו ללוות את הכלה מהרגע המרגש בחופה ועד לרחבת הריקודים בשעות הקטנות של הלילה.
בין הטרנדים הבולטים בולטים עיטורי פנינים, לבבות מוזהבים ואבנים נוצצות, שהופכים את הנעליים לפריט אופנה בפני עצמו. ב-ALDO מבטיחים מראה יוקרתי ועדכני לצד נוחות בלתי מתפשרת, כדי שהיום הגדול יהיה מושלם גם מהצעד הראשון. קולקציית קיץ 2026 כבר זמינה בחנויות הרשת ובאתר.
הפתיחה החגיגית של חנות Fashion Club השבוע ברחוב האורזים בנתניה, התקיימה באירוע נוצץ שלא חסרו בו שמות מוכרים. בין האורחים בלטו נועה קירל ומאור בוזגלו. בתיעוד: ענבל עם אחותו של השוער דניאל פרץ וסגן ראש העיר שלו אלגלי. היה שמח ומלא סטייל!
קבוצת קניוני עופר, וביניהם נתניה וחדרה, יוצאת בסייל הקיץ הגדול, עם הנחות משמעותיות, הטבות מיוחדות ומבצעי ענק על מאות פריטים ממגוון מותגים
ורשתות מובילות בתחומי האופנה, ההנעלה, הלייף סטייל, הילדים, הטיפוח, הבית והפנאי. הסייל יתקיים ב-17 קניוני עופר ברחבי הארץ, עד 30.6.2026 (או עד גמר המלאי), ויכלול עשרות מותגים ורשתות ישראליות ובינלאומיות מובילות, אשר יציעו לצרכנים הנחות בלעדיות ומבצעי סוף עונה אטרקטיביים במיוחד. לרגל השקת המהלך עלה קמפיין בכיכובה של הפרזנטורית עדי אשכנזי.
הסטייליסטית אור לוזון שנפרדה מבן זוגה השבוע, הגיעה משעות הבוקר המוקדמות לסט הצילומים של ג'ק קובה שם הרימה בהפתעה מסיבת רווקות לחברותיה: מעיין דורי ולניקול ארבוב. לוזון, הפתיעה אותן בזרי פרחים, הרמת כוסית, ברכות ומתנות לרגל הנישואים. מעיין דורי בת ה-38 סיפרה לחברותיה שתחגוג את החינה באירוע משפחתי, ובעוד שבועיים תינשא לבחיר ליבה במושב ברכיה. לראשונה חשפה פרטים על בן זוגה איתו מתחתנת: לוחם מילואים בגולני בן 33, הצעיר ממנה ב- 5 שנים. כמו כן סיפרה שיטוסו ל – 3 שבועות לתאילנד שם יחגגו את הירח דבש. אהבנו ופרגנו. מזל טוב!