פלאשנט עסקים - עלויות היצוא
יום רביעי, 18 בספטמבר 2019
חדשות   ספורט   בריאות   חינוך   תרבות   עסקים   צרכנות    רכילות
עלויות היצוא
מאת: הדר צאלים
יום שני, 3 בספטמבר 2018, 15:01

היכרות עם עלויות היצוא העיקריות יכולה להפוך כל ניסיון של סחר בינלאומי לאפיק רווח משמעותי וגבוה. במאמר הבא נציג את הסעיפים הבולטים ונבין מה אפשר לעשות על מנת לחסוך בהם
יצוא משמש ככלי שבעזרתו יזמים, משקיעים ואנשי עסקים מייצרים תשואה גבוהה והכנסה קבועה. נכון להיום, היצוא הוא החלק המשמעותי ביותר של סחר בינלאומי ויש לו השפעה על כל תחומי המשק.

עם זאת, רבים מהיזמים והיצואנים לא מכירים לעומק את הרכב העלויות ולכן יש להם נטייה לעשות טעויות מיותרות. הפתרון הוא כמו תמיד להכין את שיעורי הבית ולהבין מה מרכיב את רשימת ההוצאות הצפויות.

כמה עולה להוביל את המטען?
ההוצאה העיקרית ביצוא היא על הובלת מטענים. העולם כיום הוא כפר גלובאלי שבו סחורות עוברות במהירות ממקום למקום, אבל מישהו צריך לשלם על זה – ובדרך כלל מדובר ביצואן. למעשה, מחיר ההובלה באוויר או בים הוא הפקטור הקריטי ביותר לקביעת כדאיות היצוא.

נכון להיום, רוב המטענים משונעים באמצעות אניות ולכן הובלה ימית היא המקובלת והנפוצה ביותר. בהובלה ימית אף קיים תעריף שזהה לרוב סוגי המטענים וקל יחסית להיערך אליו, למעט תוספות והיטלים שקובעים את העלות הכוללת כגון היטל דלק וסיכוני מלחמה. ההמלצה בהקשר הזה היא לקבל הצעת מחיר שכוללת את ההובלה וההיטלים ולהיערך בהתאם מבחינת התמחור.

לשם השוואה, הובלה אווירית מיועדת בעיקר לסחורות שצריכות להגיע ליעדן במהירות והאפשרויות הקיימות כוללות חברות בלדרות בינלאומיות או משלחים בינלאומיים. באופן עקרוני קיימת גם אופציה של הובלה יבשתית, אך היא פחות רלוונטית לישראל כי אין לה יחסי מסחר רשמיים עם מדינות שכנות.
סחר בינלאומי
כמה עולה להוביל את המטען 
על מה תשלמו מלבד ההובלה?
עוד פקטור שמשפיע מחד גיסא על עלויות היצוא ומאידך על נתח הרווחים קשור לתקינה הבינלאומית. אלו מסמכים שמגדירים את ההיבטים השונים של המוצר מבחינת טכנולוגיה, שיטות בדיקה, שירות וכדומה והם עולים כסף. היתרון הוא שבעזרת תשלום על תקינה ניתן לייצר יתרון יחסי בשוק היעד ולבלוט על רקע מתחרים מקומיים או בינלאומיים.

מלבד תקינה, יצואנים מכל רחבי העולם צריכים לשלם על תכנית שיווק בינלאומית. מי שמנסה לבנות תכנית כזו לבד עלול לחרוג מתוך מסגרת התקציב ולפגוע לעצמו במוניטין, לכן האלטרנטיבה המומלצת היא לפנות לאנשי מקצוע ולשלם 10-20 אלף דולר על תכנית שיווק מסודרת. עוד אפשרות היא להכין את התכנית דרך מכון הייצוא, בעלות נמוכה יותר ועל בסיס פגישת ייעוץ ולאחר מכן פגישות המשך.

לבסוף, עלויות היצוא נקבעות בהתאם למספר התערוכות הבינלאומיות שבהן בוחרים להשתתף ולפי התעריפים של משלח בינלאומי ועמיל מכס. לכל זה יש להוסיף ביטוח סיכוני סחר חוץ בהתאם לסוג המטען ורצוי להקדיש לפחות 10% מהתקציב לטובת איתור סוכנים ומפיצים בחו"ל, שיתופי פעולה והתייעצות עם עורכי דין מקצועיים.
  כתוב למערכת
כתבות נוספות
חגיגות סוף הקיץ בחצר השוק בפרדס חנה
   
חוגגים לילה לבן במבנה גן שמואל
   
שיתוף פעולה לקידום עסקים בחדרה
   
אירוע מכירות למגדל השלישי בפרויקט "חלומות פארק חדרה"
   
כ-160 רוכשים ביום המכירות בשכונת אור ים באור עקיבא
   
מרכז חדשנות שהוקם בעיריית חדרה מייסד את קהילת ה- EnergyTech בישראל
כתבות ארכיון
 
 האימייל האדום
בואו לבקר בדף
הפייסבוק של פלאשנט
מתחדשים במדרסים    מתחדשים במדרסים
שיח מרובע עם ראש הממשלה    שיח מרובע עם ראש הממשלה
מדליסט הזהב גל פרידמן מגרד ביס פלאנט    מדליסט הזהב גל פרידמן מגרד ביס פלאנט
דורי בן זאב מגרד    דורי בן זאב מגרד
"עיצובים ברוח השאנטי"
רונית הינה מעצבת התכשיטים שעומדת מאחורי מותג התכשיטים ש...

תכשיטים בצעד תימני
שרון שלו הינה צורפת בת 49 שהתחילה את דרכה בעולם הצורפות...

דבר אליי בפרחים
מיתר פרג' בת ה-38 הינה יוצרת מרגע לידתה. מיתר עוסקת בכל...


© כל הזכויות שמורות לפלאשנט 2017            אודות האתר | כתבו לנו | תנאי שימוש | פרסמו אצלנו |