התכנית שתיושם על ידי מהנדס עיריית חדרה הנכנס מבטאת את חזונו של ראש העירייה לשנות את פני העיר שבמסגרתו יוקם פרויקט רובע הים שישלב אלמנטים מתקדמים המאפיינים עיר חכמה. בעקבות הפרויקט אוכלוסיית העיר צפויה להכפיל את עצמה
באגף ההנדסה בעיריית חדרה ממשיכים לקדם את תוכנית "רובע הים" שתשנה את פני העיר כולה. לאחרונה הסתיים הליך שיתוף ציבור במהלכו הוצגו בפני מאות תושבים תוכניות הבנייה המתוכננות באזור.
בפגישה שקיימנו עם מהנדס העיר, הדר נדב הוא סיפר, כי פרוייקט "רובע הים" שיוקם בצפון מערב חדרה מבטא את חזונו של ראש העיר צביקה גנדלמן להמשך פיתוח העיר והוא משלב את כל האלמנטים של עיר חכמה. לדבריו, הפרויקט ישתרע בין שכונת גבעת אולגה בדרום ובין נחל חדרה בצפון ויכלול 10,000 יחידות מגורים בבנייה רוויה שתייצר פעילות מסחרית ענפה וניידות גבוה. במסגרת הפרוייקט יוקמו כ-1,400 חדרי מלון, שטחים פתוחים, פארקים מסוגים שונים, טיילת חוף, מבני ושירותי ציבור.
1000 יחידות דיור, 1400 חדרי מלון. עיר חכמה (צילום: הדמיה)
לדברי הדר, פיתוח האזור יתרום רבות לעיר חדרה ויאפשר לה לנצל את משאבי הטבע שלה בצורה הטובה ביותר, תוך השלמת המרקם העירוני הקיים. מדובר בתוכנית שצפויה למשוך לעיר כ-100,000 תושבים חדשים ולהפוך אותה לעיר תיירות מובילה במדינת ישראל וכי מדובר בשטח ייחודי בארץ - שטח בתולי, ללא פיתוח, המשיק לפיתוח עירוני מצד אחד ולשטחים פתוחים מגוונים מצדדיו האחרים.
לנצל את משאבי הטבע של חדרה. נדב הדר (צילום: דוברות העירייה)
הדר הדגיש עוד כי חלק מהאנרגיה הנדרשת תיוצר באופן עצמי ובהתאם לסטנדרטים ליצירת אנרגיה ירוקה וכן תשתיות התקשורת והמיזוג האויר יהיו תת קרקעיות. בשל הבנייה הרוויה ניתן יהיה להתנייד בקלות וללא צורך בשימוש בכלי רכב. הדר צופה עוד כי התקדמות נושא הרכב האטונומי ייבוא לידי ביטוי ברובע ומשתלב במסגרת התכנית הכוללת.
יצויין כי בשנת 2009 נערכה תחרות אדריכלים בין משרדים מובילים בארץ לבחירת מתכננים. בתחרות נבחר משרד לייטרסדורף-בן דיין אדריכלים למוביל הפרויקט. בצוות התכנון חברים משרדי מתכננים מהמובילים בארץ, בעלי נסיון רב בתכנון ופיתוח מתחמים גדולים ופרויקטים ייחודיים.
שטחו הכולל של הרובע הינו 2700 דונם. פארק נחל חדרה מצפון, המורחב במסגרת תכנית זו, הפארק החופי והטיילת התיירותית לאורך החוף, רצועת החיץ מכביש 2 – כל אלו יוצרים רצף שטחים פתוחים מגוונים וזמינים לציבור הרחב. כמו כן, בפיתוח העירוני משולבת מערכת צירים ירוקים, הקושרת את השטחים הירוקים השכונתיים ואת השטחים הפתוחים הסובבים, בזרימה ממזרח למערב.
התכנית תהפוך את חדרה לעיר תיירותית (צילום: הדמיה)
לאורך קו החוף תוקם טיילת תיירותית וחופי רחצה עירוניים. בצפון, באזור רכס הכורכר המיועד לשימור, ישולב פארק טבעי עם פארק נחל חדרה. על קו החוף מתוכננים כ-10 בתי מלון. לצורך עידוד הקמת המלונות ומשיכת היזמים לעיר, יתאפשר שילוב של מספר שימושים באוזר זה – לכל בית מלון תהיינה גם זכויות בנייה למגורים בשורה הראשונה לים, ומסחר בקומת הקרקע לכיוון הטיילת. הרכב זכויות בנייה זה הופך את ההשקעה בבית מלון לכדאית במיוחד, באזור בעל פוטנציאל רב שטרם מומש.
המגורים שיוקמו ברובע זה מאופיינים כמגורים איכותיים, בעלי הפניות מקסימליות לשטחים פתוחים ולים, נגישות מיידית לפארקי הרובע ולחוף הים, ובקירבה לבתי ספר ולרחובות מסחריים משולבים. כמו כן, בתכנית זו משולבים מספר עקרונות עכשוויים, שייצרו רובע בעל איכות חיים יוצאת דופן. עירוב שימושים כגון מגורים, תעסוקה ומסחר; עידוד שימוש בתחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים; דיור בר-השגה ותמהיל דיור מגוון; בנייה ירוקה השומרת על זכויות שמש וזרימת אוויר מהים – כל אלו מקבלים הוראות והנחיות ספציפיות, ליצירת פסיפס תכנוני וחברתי מגוון ומאוזן.
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.