דוח פניות הציבור לשנת 2019 הוגש לחברי מועצת העיר חדרה
ראובן יגיל יום ראשון,
3 בינואר 2021, 11:42
את דוח הפעולות השנתי לשנת 2019, שריכז האגף לפניות בציבור, הציגה מנהלת האגף בפני מועצת העיר בישיבתה האחרונה
דוח פעולות שנתי לשנת 2019, שריכז האגף לפניות בציבור, הוצג בישיבת המועצה האחרונה בפני חברי מועצת העיר. את הדוח הציגה מנהלת אגף פניות הציבור יהודית אסולין, וזאת על-פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור) תשס"ח 2008, המטיל חובה על הממונה על תלונות הציבור להגיש לראש הרשות המקומית ולמועצת הרשות המקומית דין וחשבון על פעולותיו, והמועצה תקיים דיון בנושא.
לדברי אסולין, נושא הטיפול בתלונות הציבור נקבע בחקיקה, עובדה המשקפת את החשיבות שמייחס המחוקק לטיפול בתלונות ופניות הציבור לרשות. לדבריה, הנהלת העיר מציבה את התושב במרכז מתוך מגמה לתת שירות טוב, יעיל, ואמין, וממקדת את עובדי המערכת העירונית למתן מענה מיטבי לתושבים.
אסולין הודתה לראש העירייה צביקה גנדלמן ולמנכ"ל העירייה יעקב זיגדון על המנדט והאמון באגף פניות הציבור, וכן על ההקשבה והסיוע במתן פתרונות ראויים לפניות מורכבות. יצוין כי האגף מטפל בפניות מתושבי העיר ומחוצה לה, וכן בפניות ממבקר המדינה וממשרדי ממשלה. בנוסף מטפל האגף בפניות המגיעות לרשות במסגרת חוק חופש המידע.
אגף פניות הציבור שבראשו עומדת אסולין, מונה גם את הרב ברוך בוקרה הממונה על חוק חופש המידע, ואת אני מור-יוסף וחן ניני הפועלות במקצועיות מול אגפי העירייה לצורך טיפול יעיל בפניות התושבים.
מנהלת האגף מציגה את הדוח במועצה (צילום: דוברות העירייה)
בשנת 2019 נרשמו 1,672 פניות (בקשות למידע, הצעות, תלונות וכדומה) שנגעו לאגפי העירייה השונים. 474 מהפניות נגעו לאגף שפ"ע, החולש על רוב תחומי השירות העירוניים, וביניהם ניקיון, תברואה, אחזקת כבישים, גנים ונוף, חשמל, וטרינר עירוני, שילוט, רכב, הרובעים ועוד.
יצוין כי עם הקמת הרובעים, מזרח, מערב, מרכז ותעשיות, ניכרת ירידה במספר הפניות בנושאי תברואה, מה שמעיד על טיפול משביע רצון של הרובעים ישירות מול התושבים.
219 פניות התייחסו לאגף ההנדסה, 239 פניות התייחסו לאגף האכיפה החולש על תחומי החנייה, הפיקוח העירוני, מוקד עירוני, איכות הסביבה, שיטור עירוני, קב"ט ועוד. 127 פניות התייחסו לאגף הכספים הכולל את מחלקת הגבייה המטפלת בתחומים כמו ארנונה, הנחות מארנונה, פטור מארנונה, נכסים נטושים, מדידות ועוד. כל שאר הפניות התייחסו ליתר האגפים והמחלקות בעיריית חדרה.
רוב הפניות הגיעו באמצעים מקוונים כמו דוא"ל (575 פניות) ואינטרנט (673 פניות), והיתר באמצעות המוקד העירוני, קבלות קהל, פניות בכתב, פניות במהלך סיורים של הצוותים המקצועיים בשכונות, וכן באמצעות מפגשים עם ועדי שכונות.
מאחר שאסולין מכהנת גם כממונה על חוק חופש המידע בעירייה, כולל הדוח נתונים גם בנושא זה, ומעדכן כי 111 מכלל הפניות כללו בקשה לקבל מידע על-פי חוק חופש המידע.
עוד עדכנה אסולין כי במהלך 2019/20 עברו מנהלי האגפים תהליכים וסדנאות לשיפור השירות באגפים, ובכל אגף הוכנה תוכנית עבודה ייעודית. בנוסף, חבר המועצה רון הילף, הממונה על תיק השירות ברשות, הקים ועדת שירות שמתכנסת פעמיים בשבוע כדי לשפר את הטיפול בפניות התושבים.
עמדות מיחזור חדשות ברחבי פרדס חנה
כ- 21 עמדות שכונתיות חדשות למיחזור יוקמו במהלך השנה על ידי אגף שפ"ע ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה. עמדה ראשונה הוקמה בימים אלו בשכונת יפה נוף...
פלאשנט לוקאלי | 23.10.2025
עורך דין מומלץ להפחתת ארנונה לעסקים – לא רק מפעלים והייטק
...
פלאשנט עסקים | 16.10.2025
מה הייחודיות בתהליך של הקמת חדרים נקיים?
...
פלאשנט עסקים | 15.10.2025
רוצה לזהות את הימים הפוריים שלך? המדריך המלא לשימוש בערכה לזיהוי ביוץ
...
פלאשנט עסקים | 28.9.2025
הכל על לוח זכוכית מחיק: המהפכה שעל הקיר
...
פלאשנט עסקים | 28.9.2025
הכל על ימי גיבוש - המפתח להצלחה של כל צוות
...
פלאשנט עסקים | 28.9.2025
כוחו של קידום אורגני - איך לגרום לאתר שלך לבלוט ברשת?
...
פלאשנט עסקים | 28.9.2025
מחלות מקצוע
...
פלאשנט חוק ומשפט | 19.9.2025
מתן גיא - כך תהפכו את הרעיון החדשני שלכם לרווח עסקי
...
פלאשנט עסקים | 17.9.2025
מתן גיא מגלה לכם עולם עסקי חדש
...
פלאשנט עסקים | 17.9.2025
מגשים לאירועים – הדרך הכי קלה שיש לארח אנשים
...
פלאשנט עסקים | 16.9.2025
איך לגלות בזמן אמת טיסות זולות?
...
פלאשנט עסקים | 14.9.2025
שלא יעבדו עליכם!!
...
פלאשנט לוקאלי | 12.9.2025
הבית החכם נכנס גם לחדר הרחצה – מקלחונים בהתאמה אישית בעידן הטכנולוגי
...
חבר הכנסת אלי דלל ממשיך לחזק את הקשרים מעבר לים. השבוע נפגש עם נשיא טאיוואן ושוחח עמו על שיתופי פעולה בתחומי הבריאות, ההיי־טק והשבבים, החקלאות, התיירות וגם התפלת המים בהמשך הגיע לביקור בחברה לייצור שבבים, ולא שכח לתעד את הרגעים. שנה טובה.
הרמת כוסית לעובדי רגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי, התקיימה בנוכחות סגן ראש העיר הרב אורן גבגי, הרב משה לחובר, מנכ״ל העמותה משה קייזלר, המשנה לראש העיר ליאורה לוי, נטלי שטיין ודורון גלאם. חג שמח ושנה טובה.
בועז כספי משתף: ״אני מקבל אות מצטיין ראש העיר, הגיעו חברים רבים. ריגש אותי במיוחד יו"ר סיעת העבודה וסגן יו"ר ההסתדרות פיני קבלו, שהגיע לאחר ניתוח קשה וחייב להישאר בבית, אבל עזב הכל, נהג מבית שאן כדי להיות בטקס שלי. באמת, למרות שאנחנו בפוליטיקה, מתברר שיש בינינו חברות אמת. תודה לך אוהב אותך".
בוריס צירולניק משתף: "אני חוזר לארץ אחרי מסע עבודה והרפתקאות בארה"ב וקנדה. במיניאפוליס, שיקגו, וושינגטון וטורונטו התרשמתי מניקיון מופתי ברחובות ומהנוכחות המתמדת של דגלי המדינה בכל מקום. שמתי לב גם לפער מעניין: בשכונות מבוססות, ספורט הוא דרך חיים ואילו בשכונות חלשות – מקדונלד'ס בכל פינה. חזרתי עם רעיונות וכוחות חדשים, ועם ההבנה כמה החיים אצלנו שונים וסוערים. למרות הג'ט לג אני מחייך ואומר - שבת שלום, בריאות וחדשות טובות לכולם".