מועצת פרדס חנה כרכור ממשיכה לקדם פתרונות תחבורה המוניים וחלופיים ביישוב
מועצת פרדס חנה כרכור ממשיכה לקדם פתרונות תחבורה המוניים וחלופיים ביישוב, הפעם מדובר בפרויקט פיילוט לרכבים שיתופיים, אשר צפוי להתחיל בקרוב ברחבי היישוב.
רכבים שיתופיים הם כלי רכב המוצעים להשכרה לפי שעות או ימים לתושבים, ללא צורך בבעלות פרטית על רכב. המיזם החדש מציע חלופה כלכלית וידידותית לסביבה, שכן הוא מאפשר לאנשים לשכור רכב רק בעת הצורך, ובכך להפחית את השימוש ברכב פרטי ואת התלות בו.
הפתרון הזה הופך ליותר ויותר פופולרי בערים גדולות ברחבי העולם, בזכות היכולת שלו לצמצם את כמות כלי הרכב על הכביש, להפחית עומסי תנועה ולהוריד את רמות זיהום האוויר.
מעבר לשיפור הנגישות בתחבורה, לרכבים השיתופיים יש פוטנציאל לסייע לתושבי פרדס חנה-כרכור להפחית את הצורך בבעלות על רכב פרטי נוסף למשפחה, לחסוך בעלויות התחזוקה והביטוח, ולהימנע מלחצי חנייה. בנוסף, השירות החדש יפחית את הצפיפות בדרכים ויתרום לשיפור איכות האוויר ביישוב, בכך שיותר אנשים ישתמשו ברכב שיתופי במקום להחזיק רכב פרטי שברוב הזמן חונה ללא שימוש.
במסגרת הפיילוט המקומי, הוחלט להציב את הרכבים השיתופיים בשלושה מוקדים מרכזיים: נווה פרדסים ליד מתחם הדר סנטר, חניון המועצה ושכונת עומרים. מיקומים אלו נבחרו בקפידה, תוך דגש על חניות במוקדים מרכזיים שנראים מהכביש, וממוקמים באזורים אורבניים וצפופים.
עו"ד אביעד סיני סגן ראש המועצה ומחזיק תיק התחבורה: אני שמח על כך שאנחנו מקדמים נושאים חשובים מעין אלו יחד עם אשכול רשויות "מישור החוף" אליו הצטרפנו. פנינו אל וועדת התמרור בבקשה לזרז את אישור המיקומים וצביעת החניות המתאימות כדי שנוכל לקדם כבר את הפיילוט. אני מודה לחברתי חברת המועצה יעל כהן פארן יו"ר וועדת איכות הסביבה ולנוי דגן נוי דגן מנהלת מחלקת תחבורה מרחבית אשכול רשויות מישור החוף על הסיוע בנושא".
בנוגע למתכונת השימוש, הוחלט כי הרכבים השיתופיים יפעלו בשיטה שעתית עם אפשרות להזמנתם מראש, ולא במתכונת יומית. החלטה זו נועדה להקל על התושבים ולמנוע בלבול, כאשר המטרה היא לאפשר נגישות וזמינות מירבית לשימוש ברכבים אלו. הפיילוט לרכבים שיתופיים הוא צעד נוסף במאמצי המועצה לשיפור איכות החיים ביישוב ולהפחתת עומס התנועה והזיהום הסביבתי, ובכך להציע פתרון תחבורתי ירוק, כלכלי ונוח יותר לתושבים.
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.