העירייה משקיעה בפיתוח ושיפור החזות בשכונות מערב העיר. בין הפרויקטים: שיקום וחידוש שדרות מינסוטה בשכונת גבעת אולגה, טיפוח וגינון בכיכרות בעין הים, ופיתוח הכיכר בכניסה מכביש החוף
ההשקעה העירונית בפיתוח ושיפור החזות השכונות במערב העיר נמצאת בתנופה חסרת תקדים, עם פרויקטים רבים המבוצעים בימים אלה או כאלה שיבוצעו בתקופה הקרובה. אחד הפרויקטים המרכזיים העומדים להתבצע בקרוב, הוא שיקום שדרות מינסוטה בקטע המרכזי העומד לעבור חידוש ופיתוח להנאת התושבים.
במסגרת השיקום יבוצעו עבודות הכוללות החלפת מדרכות, סלילה, גינון, הקמת גן שעשועים, כולל מתקני ספורט, הצבת רהיטי רחוב ועוד. לאורך הקטע, שישתרע בין רחוב ד"ר דן ורחוב התנאים, יוצבו אשפתונים, ברזיות, ספסלי ישיבה מבטון וספסלים משולבי מתכת ועץ, וכן מתקני אופניים לטובת הרוכבים.
הכניסה מכביש החוף (צילום: דוברות העירייה)
במתקני המשחקים והספורט יושקעו כ-300 אלף שקלים במתקנים המותאמים לגילאים שונים, וכן מתקנים המותאמים לילדים עם מוגבלויות. המתקנים הוזמנו ויותקנו באישור מכון התקנים. לביטחון הילדים יונח באזור מתקני המשחקים משטח גמיש בציפוי דשא סינטטי, לרבות פלטות בלימה.
שדרות מינסוטה (צילום: הדמיה - שלום אדריכלות)
במקביל, בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אושרה להפקדה תוכנית מפורטת שנועדה לשפר את הנגישות בשדרת מינסוטה ואת מעבר כלי הרכב. זאת בעקבות פניות רבות של תושבי השכונה לעיריית חדרה, בבקשה להסדרה של הכביש הקיים, וחיבור בין שני חלקיו של רחוב התנאים לצורך שיפור הנגישות והמעבר.
לצורך יצירת רצף תנועת רכבים בטוחה, מסדירה התוכנית (באמצעות הארכת והרחבת דרך קיימת ברחוב התנאים) את הרחוב ואת מפגש הדרך עם שדרות מינסוטה. התוכנית כוללת חיבור רחוב התנאים ממזרח למערב ליצירה סירקולציה לתנועת רכב תוך חציית שדרת מינסוטה, הארכה והרחבת זכות הדרך, הסדרת התנועה, ומעברי חצייה, כל זאת תוך שמירה על עצים קיימים.
לדברי ראש העיר גנדלמן, שדרוג שדרות מינסוטה נועד למיצוי ומינוף המשאבים העירוניים, ושיפור איכות חיי התושבים תוך יצירת תרבות עירונית המכבדת את המרחב הציבורי, לצד בית כנסת ומקווה הקיימים ברחוב, ובמקביל חיזוק הגאווה המקומית בקרב תושבים המתגוררים בסביבת השדרה פרויקט נוסף התורם לשיפור חזות השכונות, הוא טיפוח כיכרות התנועה והנוי.
ראש העיר והסמנכ'ל בסיור כיכרות (צילום: דוברות העירייה)
בשנה החולפת עוטרו הכיכרות בפסלים של אמנים ישראליים, בפרויקט שהובילה החברה הכלכלית חדרה בראשות עופר מלכה. להשלמת חזות הכיכרות הוביל סמנכ"ל העירייה משה פרויקט לגינון של הכיכרות. הפרויקט החל באזור שכונת עין הים, הנהנית כעת מכיכרות מטופחות ומגוננות.
בכיכר נוספת, שהוקמה בכניסה לשכונת עין הים מכיוון כביש החוף, הונפו דגלי ישראל וחדרה וכן הוצב שם העיר באותיות כחולות גדולות, בדומה לשם העיר המתנוסס בכניסה מכביש 4. יחד עם ניקוי וגינון הירידה מכביש החוף, הושלם העיצוב של הכניסה לשכונות מערב העיר. ראש העיר צביקה גנדלמן ערך השבוע סיור כיכרות באזור עין הים ושיבח את ביטון על הצלחת הפרויקט.
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.