למעלה מ-98 אלף פניות התקבלו במוקד העירוני בשנה החולפת
מאת: רון איתן יום רביעי,
17 בפברואר 2016, 11:09
הפניות הגיעו באמצעות כל ערוצי ההתקשרות שמעמידה העירייה לרשות התושבים: טלפון, פקס, דוא"ל, ווטסאפ, אתר אינטרנט, אפליקציה, דף פייסבוק, פניות בכתב, וקבלת קהל
המוקד העירוני הציג את דוח הפעילות לשנת 2015, ממנו עולה כי בשנה החולפת נרשמו יותר מ-98 אלף שיחות נכנסות למוקד, ממוצע של כ-270 שיחות ביום. את המוקד העירוני מנהלת אושרת סולומון, והוא כפוף לאגף אכיפה וביטחון של עיריית חדרה.
הפניות למוקד התבצעו בכל האמצעים העומדים לרשות התושבים, כאשר ההתפלגות מצביעה על עדיפות ברורה לפניות באמצעות הטלפון, ורק אחר כך פניות בדוא"ל, ווטסאפ עירוני, פקס, אתר האינטרנט של העירייה, אפליקציה "עיריית חדרה", דף הפייסבוק, פניות בכתב, וקבלת קהל.
המוקד העירוני. בתמונה הקטנה - מנהלת המוקד אושרת סולומון
בדוח השנתי עולה כי בסך הכל בשנת 2015 נכנסו 98,368 שיחות, כ-26 אלף מתוכן היו שיחות שלא המתינו למענה מסיבות שונות, למשל קבלת תשובה מההודעה המוקלטת לשאלה שהתכוונו לשאול; קבלת ההמלצה המוקלטת להיעזר באמצעי ההתקשרות הנוספים, ועוד.
מתוך יותר מ-72 אלף שיחות שנענו במוקד, כ-32 אלף שיחות היו שיחות שנענו בו במקום ולא דרשו המשך טיפול, רובן שיחות שביקשו מידע בנושאים שונים כמו למשל ימי קבלת קהל, שעות פתיחה בעירייה ובגופי סמך, מספרי טלפון, פרטים על אירועים עירוניים וכדומה.
יותר מ-40 אלף היו שיחות שבגינן נפתחה פנייה והופנו לטיפול האגפים הרלוונטיים בעירייה. בין השיחות שטופלו מופיעות פניות שאינן קשורות באופן ישיר לעיריית חדרה אלא לארגונים חיצוניים כמו משטרה, מד"א, כיבוי אש, בזק, הוט, חברת החשמל, איגוד ערים לאיכות הסביבה הכפוף למשרד להגנת הסביבה, חברת "נתיבי ישראל", תאגיד "מי חדרה" ואחרים.
מתוך 40,362 שיחות שהופנו לטיפול, טופלו בשנת 2015 יותר מ-39 אלף פניות שהם מעל 97 אחוזים. יתר הפניות, כ-2.5 אחוז בלבד, עדיין לא רשומות במוקד כפניות סגורות, כך שהטיפול בן עדיין ממשיך.
יודגש כי גם כאשר אגפי העירייה מדווחים למוקד העירוני על גמר טיפול, מתבצעות בדיקות נוספות שנועדו לוודא את אופן הטיפול.
בין היתר, במסגרת הנחייתו של ראש העיר צביקה גנדלמן לשיפור השירות לתושב, מבצע מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון סיורי פתע מקצועיים שנועדו לבדוק את איכות הטיפול של מחלקות העירייה בקריאות שהתקבלו במוקד העירוני, ואת שביעות רצון התושבים מאופן הטיפול בפניותיהם.
סיורי המנכ"ל מתבצעים בליווי צוות מקצועי של העירייה הבודק בשטח האם פניות התושבים טופלו וכיצד.
בסיומו של כל סיור מתקיימת ישיבה של הפקת לקחים שנועדה לשפר את השירות ואת הקשר שבין נותני השירות לבין תושבי העיר.
מרגש: עמותת "ילדים בסיכוי" יצרה ערכת קלפים ייחודית להפצת האור "קלפי שמש" - 38 איורים מקסימים שנוצרו על ידי המאיירים המובילים בישראל, כשכל קלף מגלם ערך אוניברסלי ואנושי (אומץ, הקשבה, חיבור, תקווה, הומור, חמלה ועוד) במטרה לפתוח דלת לשיחה אישית, קבוצתית או מקצועית, בכל גיל ובכל מסגרת. מתאים כמשחק חוויתי ופעילות לכל המשפחה בחג החנוכה. כל רכישה מהאתר היא תרומה למען ילדים ונוער בסיכון – חפשו "ילדים בסיכוי". חג שמח!
בגיל 71 פנינה רוזנבלום כובשת את מילאנו ומפתיעה: פנינה נחתה במילאנו באיטליה ונצפתה על סט הצילומים בהפקת האופנה של MFT שבוע האופנה, האיפור והביוטי במילאנו בהפקת שון בלאיש. רגע לפני יום הולדתה ה-71, פנינה מוכיחה שגיל הוא רק מספר ומככבת על הסט לצד חמישה דוגמני על מכל רחבי העולם. בנוכחות עוצמתית, סטייל בלתי מתפשר והרבה נוכחות, היא מייצרת פרובוקציה מעוררת השראה לנשים בארץ ובעולם - וממשיכה לשבור מוסכמות גם בזירה הבינלאומית.
בחג החנוכה חג האור והתקווה אנו מחממים את הלב ומאירים את הדרך לחיילים ולחיילות שלנו בעיר נתניה. ביוזמת נשות החינוך חני ואודליה, חולקו מארזים מתוקים וטובים כסמל לאור, לאחדות ולהוקרה על העשייה והשליחות.
נפתח ליין החורף ״חכמין בחמישי״, הרצאות תוכן לאנשים אינטלקטואליים בנושאי תרבות ואקטואליה מבית המחלקה לתרבות יהודית ברגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי ובשיתוף חזון לאומי. את הרצאת הפתיחה הובילה נווה דרומי, עיתונאית ופובליציסטית, מגישת ״קבינט שישי״ ויחד איתה בשיח פתוח עם פרופ׳ משה כהן אליה פרשן ופאנליסט בתוכנית ״הפטריוטים״. המיזם האהוב מושך אליו מאות אנשים מידי חודש, הוא נועד לחזק את המוסר החברתי ומעודד הבנה עמוקה בין חלקי החברה - וכל זה על צלחת טובה של טשולנט מקומי מקריית צאנז ובירות. כרטיסים לאירועים הבאים מופעים באתר העמותה "רגעים".