מבצע משותף למטה העירוני לבטיחות בדרכים ולמשרד התנועה במשטרת חדרה הסביר לרוכבים על דו-גלגלי את הסכנות בכביש ואת כללי הנהיגה הבטוחה
המטה העירוני לבטיחות בדרכים ערך מבצע הסברה בשיתוף עם משרד התנועה במשטרת חדרה בפיקודו של אבי קליימן. במסגרת המבצע שכר המטה העירוני מדריך מקצועי לרכב דו-גלגלי, במטרה שיסביר לציבור הרוכבים את הסכנות בכביש ואת כללי הנהיגה הבטוחה.
המבצע לווה בסיסמה "אל תפתיע ואל תופתע" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לצמצום תאונות הדרכים בקרב רוכבי הדו-גלגלי. במהלך מבצע ההסברה התמקמו שוטרי התחנה באזורים מועדים ועצרו את רוכבי הדו-גלגלי שעברו במקום. בזמן בדיקת רישיונות הנהיגה של הרוכבים, הוסברו להם כללי בטיחות וטיפים שיכולים למנוע את התאונה הבאה ולהציל את חייהם.
המבצע לווה בסיסמה "אל תפתיע ואל תופתע" (צילום: באדיבות עיריית חדרה)
מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים נדב ליפשין: "התגובות הראשונות היו הפתעה, ולעתים כעס על עצם העצירה. אך עד מהרה הבינו הרוכבים שכוונת המבצע היא חיובית, נועדה להגביר את המודעות שלהם למגבלות הכלי ויחסו אל מול כלי הרכב האחרים".
רוב הרוכבים שיתפו פעולה ואף פתחו בשיח מקצועי וכן קיבלו שי צנוע: מחזיק מפתחות ושוקולד. היו רוכבים שהמשיכו בדרכם תוך התעלמות מהשוטר המסמן להם לעצור, אך לא לזמן רב. מצלמות העירייה של המוקד העירוני כוונו מבעוד מועד והרוכבים אותרו תוך דקות ספורות אודות לאמצעים הטכנולוגיים המתקדמים, ומרביתם התייצבו תוך דקות בחזרה מול השוטר.
המבצע נמשך 4 ימים, 4 שעות בכל יום, ולקחו בו חלק 8 שוטרים, נציג הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מדריך מקצועי ומנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים.בימי המבצע נבדקו 163 רוכבי דו-גלגלי אשר קיבלו הסבר, וכן נרשמו דוחות תנועה לרוכבים שברחו מהשוטרים והוחזרו למקום או לתחנה.
מהמטה העירוני לבטיחות בדרכים נמסר כי בשבועות הבאים ייערכו לסירוגין מבצעי הסברה ואכיפה.
קבוצת הגיל הפגיעה ביותר עם אופניים חשמליים צילום: באדיבות עיריית חדרה
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכן מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי רכיבה על דו-גלגלי היא המסוכנת בישראל. אחוז המעורבות של דו-גלגליים בתאונות דרכים קטלניות בשנת 2015 עומד על 10.5 אחוז, אף על פי שהם מהווים רק כ-4 אחוז ממצבת כלי הרכב הנעה על הכבישים.
יצוין כי אשתקד נפגעו בארץ 1,473 בני אדם מאופניים חשמליים בלבד. הנתון כולל גם 299 נפגעים שלא דווחו למשטרה.
קבוצת הגיל הפגיעה ביותר עם אופניים חשמליים מבוגרת מ-25 שנים (כמעט מחצית מהנפגעים); קבוצת הגיל השנייה בפגיעותה היא גילאי 15-16 והשלישית היא 10-14 שנים.לדברי ליפשין, המטה העירוני לבטיחות בדרכים בשיתוף עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הכינו תוכנית העבודה לשנת 2016, המבוססת על ניתוח תאונות הדרכים. המטה העירוני לבטיחות בדרכים כבר החל את פעילותו במספר פעולות בבתי הספר. לקראת היציאה לחופש הגדול נערכות פעילויות הדרכה, לימוד והסברה על השימוש בדרך, מותר ואסור, ריענון כללי הזהירות והבטיחות לרבות שימוש באופניים ובאופניים חשמליים ושימוש באביזרי מיגון ובטיחות.
חבר הכנסת אלי דלל ממשיך לחזק את הקשרים מעבר לים. השבוע נפגש עם נשיא טאיוואן ושוחח עמו על שיתופי פעולה בתחומי הבריאות, ההיי־טק והשבבים, החקלאות, התיירות וגם התפלת המים בהמשך הגיע לביקור בחברה לייצור שבבים, ולא שכח לתעד את הרגעים. שנה טובה.
הרמת כוסית לעובדי רגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי, התקיימה בנוכחות סגן ראש העיר הרב אורן גבגי, הרב משה לחובר, מנכ״ל העמותה משה קייזלר, המשנה לראש העיר ליאורה לוי, נטלי שטיין ודורון גלאם. חג שמח ושנה טובה.
בועז כספי משתף: ״אני מקבל אות מצטיין ראש העיר, הגיעו חברים רבים. ריגש אותי במיוחד יו"ר סיעת העבודה וסגן יו"ר ההסתדרות פיני קבלו, שהגיע לאחר ניתוח קשה וחייב להישאר בבית, אבל עזב הכל, נהג מבית שאן כדי להיות בטקס שלי. באמת, למרות שאנחנו בפוליטיקה, מתברר שיש בינינו חברות אמת. תודה לך אוהב אותך".
בוריס צירולניק משתף: "אני חוזר לארץ אחרי מסע עבודה והרפתקאות בארה"ב וקנדה. במיניאפוליס, שיקגו, וושינגטון וטורונטו התרשמתי מניקיון מופתי ברחובות ומהנוכחות המתמדת של דגלי המדינה בכל מקום. שמתי לב גם לפער מעניין: בשכונות מבוססות, ספורט הוא דרך חיים ואילו בשכונות חלשות – מקדונלד'ס בכל פינה. חזרתי עם רעיונות וכוחות חדשים, ועם ההבנה כמה החיים אצלנו שונים וסוערים. למרות הג'ט לג אני מחייך ואומר - שבת שלום, בריאות וחדשות טובות לכולם".