המוקד העירוני הציג את דוח הפעילות לשנת 2018, ממנו עולה כי בשנה החולפת נרשמו יותר מ-135 אלף שיחות נכנסות למוקד, ממוצע של כ-372 שיחות ביום תוך ניצול כל אמצעי ההתקשרות שמעמידה העירייה לרשות התושבים: טלפון, ווטסאפ, פקס, דוא"ל, אתר אינטרנט, אפליקציה, דף פייסבוק, פניות בכתב, וקבלת קהל
במסגרת שיפור השירות נמדדה מהירות המענה, ונמצא כי 76 אחוז מהשיחות נענו תוך פחות מדקה, וכ-24 אחוז נענו אחרי דקה.
הפניות למוקד התבצעו בכל האמצעים העומדים לרשות התושבים, כאשר ההתפלגות מצביעה על עדיפות ברורה לפניות באמצעות הטלפון ולאחריו ווטסאפ, ובמרחק רב משני האמצעים האמורים בוצעו פניות גם בדוא"ל, פקס, אתר האינטרנט של העירייה, אפליקציה "עיריית חדרה", פניות בכתב, וקבלת קהל.
המוקד המשודרג (צילום: דוברות העירייה)
בדוח השנתי עולה כי בסך הכל בשנת 2018 נכנסו 135,605 שיחות, כ-61 אלף מתוכן היו פניות שלא נזקקו למענה מסיבות שונות, למשל קבלת תשובה מההודעה המוקלטת לשאלה שהתכוונו לשאול; קבלת ההמלצה המוקלטת להיעזר באמצעי ההתקשרות הנוספים ועוד, וכן שיחות שנענו בו במקום ולא דרשו המשך טיפול, רובן שיחות שביקשו מידע בנושאים שונים כמו למשל ימי קבלת קהל, שעות פתיחה בעירייה ובגופי סמך, מספרי טלפון, פרטים על אירועים עירוניים וכדומה.
יותר מ-60 אלף היו שיחות שבגינן נפתחה פנייה והופנו לטיפול האגפים הרלוונטיים בעירייה. בין השיחות שטופלו מופיעות פניות שאינן קשורות באופן ישיר לעיריית חדרה אלא לארגונים חיצוניים כמו משטרה, מד"א, כיבוי אש, בזק, הוט, חברת החשמל, איגוד ערים לאיכות הסביבה הכפוף למשרד להגנת הסביבה, חברת "נתיבי איילון", תאגיד "מי חדרה" ואחרים.
יודגש כי גם כאשר אגפי העירייה מדווחים למוקד העירוני על גמר טיפול, מתבצעות בדיקות נוספות שנועדו לוודא את אופן הטיפול.
בסקרים שבוצעו במהלך השנה למדידת שביעות רצון הפונים, השיבו 2,658 שאינם מרוצים, ו-466 השיבו כי פנייתם טופלה חלקית. ולעומתם כ-26 אלף מהנסקרים אמרו שהם שבעי רצון מהטיפול בפנייתם.
את המוקד העירוני מנהלת אושרת סולומון, והוא כפוף לאגף אכיפה וביטחון של עיריית חדרה.
134 ישראלים חטופים בעזה ברגע זה. לכל אחד מהם יש שם, פנים, משפחה, חברים, תחביבים – ועוגייה שהוא הכי אוהב לאכול.
כדי להשאיר את החטופים במודעות הציבורית, תלמידי מגמת מלונאות שף בבית החינוך אמית האופק אור עקיבא, הכינו את המתכון האהוב על 4 חטופים: פנקייקים אמריקאיים של קית' סיגל, כדורי שוקולד של אוריאל ברוך, עוגיות שוקולד צ'יפס של הרש גולדברג פולין ועוגיות חמאה של גיא גלבוע דלאל. בנוסף, אספו מצרכים והרכיבו משלוחי מנות למשפחות המפונים באור עקיבא. לכל משלוח כזה צורפו העוגיות האהובות על 4 החטופים, בתפילה לשובם ולחזרת המפונים לבתיהם בשלום. אביתר כהן, תלמיד כיתה י' שיתף: "היה לי כיף לחלק משלוחי מנות ולראות את החיוכים בתמורה. זה עושה ממש טוב על הלב".
ציון ברוך הפרזנטור של מותג יטבתה, הגיע גם השנה ביחד עם צוות עובדי יטבתה לחלק משלוחי מנות לילדים ולחיילים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. במסגרת ההתנדבות, חולקו משלוחי מנות צבעוניים ועשירים במגוון מוצרים של חברת שטראוס, ומגוון משקאות חלב של מחלבת יטבתה, ביניהם השוקו האהוב של יטבתה, בעיצוב מיוחד לכבוד החג. את משלוחי המנות ציון ברוך ומתנדבי יטבתה חילקו במחלקות הילדים על מנת לשמחם וגם לחיילים לאות תודה והערכה על השירות המסור שלהם במלחמת חרבות ברזל. ישר כח!
עונת הפרפרים נפתחה בפארק "אגם הפרפרים" בקליל בבשורה משמחת – לפארק הגיעו באופן טבעי 50 זני פרפרים שונים מתוך סה"כ 62 פרפרים הקיימים באזור. פארק הפרפרים הינו מתחם פתוח ולא חממה סגורה כדי לאפשר לפרפרים באזור לשהות ולהתרבות בפארק. הפארק כולל ביוטופים טבעיים כולל כ-180 סוגי שיחים וצמחים רב-שנתיים וחד-שנתיים, רחבות של פרחי בר וצמחי תבלין, המותאמים למשיכת הפרפרים באזור. צורי דבוש יו"ר חב' קליל: "לאור העובדה שסמל הפרפר מתנוסס בלוגו של החברה החלטנו להקים את פארק הפרפרים כהגשמת חזון מתוך מחויבות לא רק לשמור על הטבע, אלא גם להחזיר לטבע".