דוח פניות הציבור לשנת 2019 הוגש לחברי מועצת העיר חדרה
מאת: ראובן יגיל יום ראשון,
3 בינואר 2021, 11:42
את דוח הפעולות השנתי לשנת 2019, שריכז האגף לפניות בציבור, הציגה מנהלת האגף בפני מועצת העיר בישיבתה האחרונה
דוח פעולות שנתי לשנת 2019, שריכז האגף לפניות בציבור, הוצג בישיבת המועצה האחרונה בפני חברי מועצת העיר. את הדוח הציגה מנהלת אגף פניות הציבור יהודית אסולין, וזאת על-פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור) תשס"ח 2008, המטיל חובה על הממונה על תלונות הציבור להגיש לראש הרשות המקומית ולמועצת הרשות המקומית דין וחשבון על פעולותיו, והמועצה תקיים דיון בנושא.
לדברי אסולין, נושא הטיפול בתלונות הציבור נקבע בחקיקה, עובדה המשקפת את החשיבות שמייחס המחוקק לטיפול בתלונות ופניות הציבור לרשות. לדבריה, הנהלת העיר מציבה את התושב במרכז מתוך מגמה לתת שירות טוב, יעיל, ואמין, וממקדת את עובדי המערכת העירונית למתן מענה מיטבי לתושבים.
אסולין הודתה לראש העירייה צביקה גנדלמן ולמנכ"ל העירייה יעקב זיגדון על המנדט והאמון באגף פניות הציבור, וכן על ההקשבה והסיוע במתן פתרונות ראויים לפניות מורכבות. יצוין כי האגף מטפל בפניות מתושבי העיר ומחוצה לה, וכן בפניות ממבקר המדינה וממשרדי ממשלה. בנוסף מטפל האגף בפניות המגיעות לרשות במסגרת חוק חופש המידע.
אגף פניות הציבור שבראשו עומדת אסולין, מונה גם את הרב ברוך בוקרה הממונה על חוק חופש המידע, ואת אני מור-יוסף וחן ניני הפועלות במקצועיות מול אגפי העירייה לצורך טיפול יעיל בפניות התושבים.
מנהלת האגף מציגה את הדוח במועצה (צילום: דוברות העירייה)
בשנת 2019 נרשמו 1,672 פניות (בקשות למידע, הצעות, תלונות וכדומה) שנגעו לאגפי העירייה השונים. 474 מהפניות נגעו לאגף שפ"ע, החולש על רוב תחומי השירות העירוניים, וביניהם ניקיון, תברואה, אחזקת כבישים, גנים ונוף, חשמל, וטרינר עירוני, שילוט, רכב, הרובעים ועוד.
יצוין כי עם הקמת הרובעים, מזרח, מערב, מרכז ותעשיות, ניכרת ירידה במספר הפניות בנושאי תברואה, מה שמעיד על טיפול משביע רצון של הרובעים ישירות מול התושבים.
219 פניות התייחסו לאגף ההנדסה, 239 פניות התייחסו לאגף האכיפה החולש על תחומי החנייה, הפיקוח העירוני, מוקד עירוני, איכות הסביבה, שיטור עירוני, קב"ט ועוד. 127 פניות התייחסו לאגף הכספים הכולל את מחלקת הגבייה המטפלת בתחומים כמו ארנונה, הנחות מארנונה, פטור מארנונה, נכסים נטושים, מדידות ועוד. כל שאר הפניות התייחסו ליתר האגפים והמחלקות בעיריית חדרה.
רוב הפניות הגיעו באמצעים מקוונים כמו דוא"ל (575 פניות) ואינטרנט (673 פניות), והיתר באמצעות המוקד העירוני, קבלות קהל, פניות בכתב, פניות במהלך סיורים של הצוותים המקצועיים בשכונות, וכן באמצעות מפגשים עם ועדי שכונות.
מאחר שאסולין מכהנת גם כממונה על חוק חופש המידע בעירייה, כולל הדוח נתונים גם בנושא זה, ומעדכן כי 111 מכלל הפניות כללו בקשה לקבל מידע על-פי חוק חופש המידע.
עוד עדכנה אסולין כי במהלך 2019/20 עברו מנהלי האגפים תהליכים וסדנאות לשיפור השירות באגפים, ובכל אגף הוכנה תוכנית עבודה ייעודית. בנוסף, חבר המועצה רון הילף, הממונה על תיק השירות ברשות, הקים ועדת שירות שמתכנסת פעמיים בשבוע כדי לשפר את הטיפול בפניות התושבים.
לוסי איוב מכתיבה את הקצב: הברלט שגנב את ההצגה. מי שצפה בשבוע שעבר בפרק של רוקדים עם כוכבים לא יכול היה לפספס את הנוכחות המרשימה של המנחה לוסי איוב - וגם לא את הבחירה האופנתית שבלטה על המסך: חליפת טוקסידו שחורה בגזרה מחויטת ונקייה, עם טוויסט במרכז – ברלט תחרה של מותג ההלבשה התחתונה JACK KUB שהפך לאלמנט שמכתיב את כל הלוק. ניתן להשיג ברשת חנויות JACK KUBA.
רשת BBB פותחת את סניפיה למשלוחים ואיסוף עצמי בהתאם להנחיות פיקוד העורף- התפריט החדש שהושק בשבוע שעבר זמין כעת גם במשלוחים: בהתאם להנחיות פיקוד העורף לסגירת המסעדות לישיבה, סניפי רשת BBB יהיו פתוחים לפעילות במתכונת של משלוחים ואיסוף עצמי בלבד, בהתאם להנחיות ולהתפתחויות המצב הביטחוני בכל אזור ואזור. כחלק מהמאמץ להחזיר שגרה גם בימים מורכבים, ניתן להזמין גם את תפריט הקיץ החדש, שהושק רק בשבוע שעבר ומביא עמו מנות מפתיעות, עשירות בטעמים וייחודיות ל-BBB. שמרו על עצמכם. שיהיה בתאבון!
מלון דן כרמל אירח את השחקנית חני נחמיאס ויהודה אליאס שטיילו בחיפה וקפצו לביקור במלון. בן ינובר, מנכ"ל מלונות דן באזור חיפה ומנכ"ל דן כרמל ערך סיור במלון לחיים אוסדון (דוד חיים) שהתארח במלון והראה לו את הגינה החדשה במלון. חני נחמיאס שבדיוק הגיעה למלון הפתיעה את אוסדון במהלך הסיור בגינה של דן כרמל והצטרפה אליהם יחד עם יהודה אליאס. אורחי דן כרמל שראו את כל החבורה בגינה חשבו שתהיה הופעה למבוגרים של חני ויהודה ולילדים של ה-"דוד חיים", אבל בסוף כולם הסתפקו בסלפי עמם.