דוח פניות הציבור לשנת 2019 הוגש לחברי מועצת העיר חדרה
מאת: ראובן יגיל יום ראשון,
3 בינואר 2021, 11:42
את דוח הפעולות השנתי לשנת 2019, שריכז האגף לפניות בציבור, הציגה מנהלת האגף בפני מועצת העיר בישיבתה האחרונה
דוח פעולות שנתי לשנת 2019, שריכז האגף לפניות בציבור, הוצג בישיבת המועצה האחרונה בפני חברי מועצת העיר. את הדוח הציגה מנהלת אגף פניות הציבור יהודית אסולין, וזאת על-פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור) תשס"ח 2008, המטיל חובה על הממונה על תלונות הציבור להגיש לראש הרשות המקומית ולמועצת הרשות המקומית דין וחשבון על פעולותיו, והמועצה תקיים דיון בנושא.
לדברי אסולין, נושא הטיפול בתלונות הציבור נקבע בחקיקה, עובדה המשקפת את החשיבות שמייחס המחוקק לטיפול בתלונות ופניות הציבור לרשות. לדבריה, הנהלת העיר מציבה את התושב במרכז מתוך מגמה לתת שירות טוב, יעיל, ואמין, וממקדת את עובדי המערכת העירונית למתן מענה מיטבי לתושבים.
אסולין הודתה לראש העירייה צביקה גנדלמן ולמנכ"ל העירייה יעקב זיגדון על המנדט והאמון באגף פניות הציבור, וכן על ההקשבה והסיוע במתן פתרונות ראויים לפניות מורכבות. יצוין כי האגף מטפל בפניות מתושבי העיר ומחוצה לה, וכן בפניות ממבקר המדינה וממשרדי ממשלה. בנוסף מטפל האגף בפניות המגיעות לרשות במסגרת חוק חופש המידע.
אגף פניות הציבור שבראשו עומדת אסולין, מונה גם את הרב ברוך בוקרה הממונה על חוק חופש המידע, ואת אני מור-יוסף וחן ניני הפועלות במקצועיות מול אגפי העירייה לצורך טיפול יעיל בפניות התושבים.
מנהלת האגף מציגה את הדוח במועצה (צילום: דוברות העירייה)
בשנת 2019 נרשמו 1,672 פניות (בקשות למידע, הצעות, תלונות וכדומה) שנגעו לאגפי העירייה השונים. 474 מהפניות נגעו לאגף שפ"ע, החולש על רוב תחומי השירות העירוניים, וביניהם ניקיון, תברואה, אחזקת כבישים, גנים ונוף, חשמל, וטרינר עירוני, שילוט, רכב, הרובעים ועוד.
יצוין כי עם הקמת הרובעים, מזרח, מערב, מרכז ותעשיות, ניכרת ירידה במספר הפניות בנושאי תברואה, מה שמעיד על טיפול משביע רצון של הרובעים ישירות מול התושבים.
219 פניות התייחסו לאגף ההנדסה, 239 פניות התייחסו לאגף האכיפה החולש על תחומי החנייה, הפיקוח העירוני, מוקד עירוני, איכות הסביבה, שיטור עירוני, קב"ט ועוד. 127 פניות התייחסו לאגף הכספים הכולל את מחלקת הגבייה המטפלת בתחומים כמו ארנונה, הנחות מארנונה, פטור מארנונה, נכסים נטושים, מדידות ועוד. כל שאר הפניות התייחסו ליתר האגפים והמחלקות בעיריית חדרה.
רוב הפניות הגיעו באמצעים מקוונים כמו דוא"ל (575 פניות) ואינטרנט (673 פניות), והיתר באמצעות המוקד העירוני, קבלות קהל, פניות בכתב, פניות במהלך סיורים של הצוותים המקצועיים בשכונות, וכן באמצעות מפגשים עם ועדי שכונות.
מאחר שאסולין מכהנת גם כממונה על חוק חופש המידע בעירייה, כולל הדוח נתונים גם בנושא זה, ומעדכן כי 111 מכלל הפניות כללו בקשה לקבל מידע על-פי חוק חופש המידע.
עוד עדכנה אסולין כי במהלך 2019/20 עברו מנהלי האגפים תהליכים וסדנאות לשיפור השירות באגפים, ובכל אגף הוכנה תוכנית עבודה ייעודית. בנוסף, חבר המועצה רון הילף, הממונה על תיק השירות ברשות, הקים ועדת שירות שמתכנסת פעמיים בשבוע כדי לשפר את הטיפול בפניות התושבים.
מרגש: עמותת "ילדים בסיכוי" יצרה ערכת קלפים ייחודית להפצת האור "קלפי שמש" - 38 איורים מקסימים שנוצרו על ידי המאיירים המובילים בישראל, כשכל קלף מגלם ערך אוניברסלי ואנושי (אומץ, הקשבה, חיבור, תקווה, הומור, חמלה ועוד) במטרה לפתוח דלת לשיחה אישית, קבוצתית או מקצועית, בכל גיל ובכל מסגרת. מתאים כמשחק חוויתי ופעילות לכל המשפחה בחג החנוכה. כל רכישה מהאתר היא תרומה למען ילדים ונוער בסיכון – חפשו "ילדים בסיכוי". חג שמח!
בגיל 71 פנינה רוזנבלום כובשת את מילאנו ומפתיעה: פנינה נחתה במילאנו באיטליה ונצפתה על סט הצילומים בהפקת האופנה של MFT שבוע האופנה, האיפור והביוטי במילאנו בהפקת שון בלאיש. רגע לפני יום הולדתה ה-71, פנינה מוכיחה שגיל הוא רק מספר ומככבת על הסט לצד חמישה דוגמני על מכל רחבי העולם. בנוכחות עוצמתית, סטייל בלתי מתפשר והרבה נוכחות, היא מייצרת פרובוקציה מעוררת השראה לנשים בארץ ובעולם - וממשיכה לשבור מוסכמות גם בזירה הבינלאומית.
בחג החנוכה חג האור והתקווה אנו מחממים את הלב ומאירים את הדרך לחיילים ולחיילות שלנו בעיר נתניה. ביוזמת נשות החינוך חני ואודליה, חולקו מארזים מתוקים וטובים כסמל לאור, לאחדות ולהוקרה על העשייה והשליחות.
נפתח ליין החורף ״חכמין בחמישי״, הרצאות תוכן לאנשים אינטלקטואליים בנושאי תרבות ואקטואליה מבית המחלקה לתרבות יהודית ברגעים - העמותה לחינוך בלתי פורמלי ובשיתוף חזון לאומי. את הרצאת הפתיחה הובילה נווה דרומי, עיתונאית ופובליציסטית, מגישת ״קבינט שישי״ ויחד איתה בשיח פתוח עם פרופ׳ משה כהן אליה פרשן ופאנליסט בתוכנית ״הפטריוטים״. המיזם האהוב מושך אליו מאות אנשים מידי חודש, הוא נועד לחזק את המוסר החברתי ומעודד הבנה עמוקה בין חלקי החברה - וכל זה על צלחת טובה של טשולנט מקומי מקריית צאנז ובירות. כרטיסים לאירועים הבאים מופעים באתר העמותה "רגעים".