מה זה סושיאל מדיה ואיך אתם יכולים להיעזר בה בשביל העסק שלכם? את כל התשובות תמצאו בהמשך מאמרנו זה!
מה זה סושיאל מדיה?
בעברית – מדיה חברתית. הכוונה היא לכל מה שקורה ברשתות החברתיות השונות כדוגמת פייסבוק, אינסטאגרם, לינקד – אין וכך הלאה. רשתות חברתיות אלה, שהוקמו כדי ליצור קשרים חברתיים בין אנשים פרטיים, הפכו מהר מאוד לכלי שיווקי נהדר לעסקים ועל כך נרחיב מיד.
המדיה החברתית ככלי שיווקי
כאמור, כבר מתחילת הדרך של הרשתות החברתיות השונות הן הפכו לכלי שיווק לעסקים. זאת, מפני שעסקים רבים כבר הבינו, שכל אדם פרטי מבקר בכל יום לפחות ברשת חברתית אחת וכך ניתן להגיע בקלות אל קהל היעד ולבצע עבודה שיווקית פשוטה ויעילה.
מה הופך את זה לפשוט ויעיל?
אם אמרנו, שהשיווק באמצעות סושיאל מדיה הוא פשוט ויעיל, חשוב להבין למה זה כך. אם כן, כפי שציינו לעיל, בעזרת המדיה החברתית ניתן למעשה להגיע לכולם ובאופן רציף. בנוסף, המדיה החברתית מאפשרת לאנשי השיווק העסקיים לבצע את העבודה שלהם בכל זמן ומכל מקום וכך יוצא, שיש זמינות מלאה לשני הצדדים – העסק המשווק וקהל היעד, המקבל את המסרים השיווקיים.
סושיאל מדיה (צילום: יח"צ)
למה לא בדרך הישנה?
עד שהרשתות החברתיות פרצו לחיינו, עסקים פרסמו את עצמם. פשוט, מפני שאם קהל היעד לא יידע שהעסק קיים, לא יהיו לעסק לקוחות ואז הוא לא יוכל להמשיך להתקיים. אם כך, אז למה להתמקד בשיווק באמצעות סושיאל מדיה ולא באמצעות פרסומות בטלוויזיה למשל?
אחת התשובות הברורות לשאלה זו היא העלויות. אם נערוך השוואה בין העלויות של הפקת סרטון פרסומת אחד והשידור שלו בטלוויזיה, גם אם לא בזמנים המבוקשים ביותר לבין פרסום ושיווק ברשתות החברתיות, הרי שהפרסום במדיה החברתית זול משמעותית! וכאילו זה לא מספיק, באמצעות השיווק ברשתות החברתיות ניתן להגיע ליותר אנשים ובאופן ממוקד יותר - אל קהל היעד של העסק. כל זה, בזכות הזמינות המלאה שלהן.
כיצד תעשו זאת נכון?
אמנם הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אחד ואחת מאתנו לבצע עבודת שיווק, אבל זה לא מוריד מהצורך לעשות עבודת שיווק נכונה ונבונה! אם כן, כדי שעבודת השיווק תיעשה באופן נכון ונבון, חשוב להכיר הן את הרשתות החברתיות שאתם רוצים לשווק באמצעותן והן את קהל היעד שלכם ולבצע את ההתאמה הדרושה.
שילוב בין רשת לקהל
ההתאמה הבסיסית ביותר בין רשת חברתית לבין קהל היעד בכל הנוגע לשיווק באמצעות סושיאל מדיה היא התאמה בין קהל הגולשים באותה רשת חברתית לבין קהל היעד שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם עוסק במוצר שניתן לצלם ולהראות, מומלץ להשתמש ברשת כמו אינסטארגם ואילו אם קהל היעד שלכם הוא עסקים אחרים, מומלץ לשווק באמצעות הלינקד אין וכך הלאה.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
תערוכת יחיד לאמן אורי בינשטוק - "שלח לי שקט": העבודות שבתערוכה מזמינות את הצופה להתבונן אל תוך נפשו פנימה ולמצוא יחד עם האמן את השקט ואת האיזון. "אני עובד בעיקר בצבעי שמן, פה ושם משלב עם חומר בניין שיכול להיצמד לבד כגון צלוטיט שמקנה תחושה ומרקם של קיר אבן. אחרי שנים של התנסות במגוון טכניקות וסגנונות אני מוצא שהשילוב בין הגסות שבשפכטל והעדינות של מכחול עם צבעי השמן מאפשר לי להגיע למנעד רחב יותר וביטוי מגוון יותר״. פתיחה חגיגית: שבת ה- 26/4 בשעה: 12:00 | בגלריה Global Art | אוצרות : מיכלי אדלר | ד"ר גליה דוכין אריאלי. נעילה: 24/5 . תהנו!
השבוע התקיים במתחם הרוביז באצטדיון נתניה, ערב הוקרה לכל המתנדבים מהעמותות השונות. סגן ראש העיר, ים מאיר קרן, הממונה על תיק הרווחה הגיע לכבד ולומר דברי ברכה ושבח לכל העוסקים במלאכה. יישר כוח.
תערוכה חדשה: "וגר זאב עם כבש" –תערוכת יחיד לאמן איתן ארנון, במוזיאון היכל שלמה בירושלים. אוצרת התערוכה:מיכל סדן. ייעוץ אמנותי והפקה: לב קיפרמן. פתוחה עד לתאריך: 5.5.25. הצייר איתן ארנון, יליד ותושב קיבוץ בית זרע, מציג יצירה ריאליסטית-פואטית המתכתבת עם תולדות ההתיישבות, הזיכרון הקולקטיבי והאדמה הישראלית. בציוריו המונוכרומטיים הוא מתעד ברגישות את חיי החלוצים ונופי התקופה, תוך שילוב חפצים יומיומיים ליצירת קומפוזיציות מורכבות. ארנון בוחן את המציאות דרך עדשת הנוסטלגיה, ויוצר דיאלוג עשיר בין עבר להווה, בין חומר לדמיון. חפשו בפייסבוק:
Eitan Arnon Art.