האנדרטה שהקימו האחים מנתניה לזכרו של זיו שפירא ז"ל שנרצח בנובה
פלאשנט לוקאלי יום ראשון,
13 באוקטובר 2024, 13:48
ארבעה אחים מנתניה הקימו מיזם להקמת אנדרטאות לזכרם של נרצחי טבח ה-7.10
ארבעה אחים, ארטיום, איליה, איוון ורומן מנילוב מנתניה הקימו מיזם להקמת אנדרטאות לזכרם של נרצחי טבח ה-7.10. עכשיו, כשמשפחות הנופלים והנרצחים עוסקים מאז השבעה באוקטובר בהנצחה, הם מציעים בהתנדבות, להקים אנדרטאות ודפי זיכרון לנרצחי ה'נובה'.
ארטיום מנילוב, עולה חדש, יזם יחד עם שלושת אחיו את מיזם 'בזיכרון' הקמת אנדרטה וירטואלית לנרצחי טבח השבעה באוקטובר.
בראשית, מספר ארטיום, התמקד העסק של ארבעת האחים בחידוש ושיקום מצבות ובהקמתו של אתר שמאפשר לאתר קברים בבתי עלמין ברחבי הארץ. לפי שעה עלה בידיהם למפות כמיליון קברים שניתן לאתר דרך מנוע החיפוש שהקימו.
במהלך החורף השתתפו ארבעת האחים בתערוכת הנובה ו-"עלה הרעיון להכין אנדרטה וירטואלית, עמוד באינטרנט שבו יש תמונה והיסטוריה של הנרצח". אלא שאז, הם פגשו את משפחתו של זיו פפה שפירא הי"א שנרצח במסיבת הנובה. אמו של זיו הייתה קשובה להצעות הנצחה ויחד עם המשפחה ועם אנשי מקצוע, עיצבו וירטואלית אנדרטה לזכרו של זיו. לימים הוצבה האנדרטה בחורשת האקליפטוסים שבמתחם הנובה.
ארטיום סיפר על השיחה שבעקבותיה ניתן לעצב אנדרטה התואמת את דמותו של החלל והנרצח, והוא מספר על היכרות גם עם המשפחה וגם עם הנופל עצמו, ההיסטוריה שלהם, העיסוקים שאפיינו את זיו, המקום בו עבד, הדברים שאהב וכיוצא באלה. לאחר מכן הוצג להם המקום בו המשפחה מעוניינת באנדרטה ומכאן יצאו עם אנשי המקצוע להעלאת הצעות שונות עד שאחת תמצא חן בעיני המשפחה.
כבר כעת פועלים ארבעת האחים מול עוד שתי משפחות של נרצחים, ועל מנת להוציא את היוזמה לפועל הם גם מקשרים בין תורמים לבין משפחת הנרצח, במידה ואין באפשרותה לגייס את העלויות לכך.
באנדרטה לזכרו של זיו (פפה) שפירא ז"ל עץ אקליפטוס צומח ממרכזה של אנדרטת הבטון כביטוי לתקווה, חיים והמשכיות. העץ עצמו משתלב בחורשת האקליפטוסים שמסביב. ארטיום מציין כי מלכתחילה עלה הרעיון להכין אנדרטה אחידה לכל הנופלים, דגם אחד לבנים ודגם אחד לבנות, אך בעקבות המפגש עם משפחת שפירא הוחלט לנסות ולהתאים את האנדרטה לרצונה של כל משפחה ומשפחה.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.