בכל שנה, רוב הרכבים בישראל חייבים לעבור מבחן כשירות רכב שנתי. מטרת הטסט היא לוודא שהרכבים עומדים בתקני בטיחות.
את הבדיקה ניתן לערוך בכל מכון רישוי מורשה, ומאמר זה מתאר את הנוהל של תשלום טסט לרכב, המסמכים הדרושים וההתקדמות הדיגיטלית האחרונה שהציג משרד התחבורה.
שלב ההכנה
לפני ביצוע הטסט, יש לוודא שהרישיון תקף. אפשר להדפיס את הרישיון בבית או במכון רישוי לאחר התשלום.
יש לשלם את אגרת רישיון הרכב לפני הטסט. אין צורך להביא עותק פיזי של רישיון הרכב או אישור תשלום שכן ניתן להדפיסו במכון הרישוי.
אפשרויות תשלום טסט לרכב
מספר שיטות תשלום נוחות זמינות:
אתר משרד התחבורה. ניתן לשלם את אגרת טסט הרכב באתר משרד התחבורה.
תשלום טלפוני. חייגו 5678*. המענה הטלפוני זמין בימים ראשון עד חמישי, בין 7:00 עד 20:00, ובימי שישי וערבי חג בין השעות 7:00 עד 13:00. הכינו את מספר הרישוי של הרכב שלכם, את מספר תעודת הזהות של הבעלים וכרטיס אשראי.
תחנות רישיומט. עמדות התשלום ממוקמות בסניפי סופר פארם, במשרדי רשות הרישוי ובכמה מכוני רישוי. ניתן לבצע תשלומי טסט לרכב באמצעות כרטיס האשראי של בעל הרכב.
אזור אישי באתר ממשלתי. לכל אזרח ובעל רכב יש אזור אישי ייעודי באתר הממשלה המאגד את כל המידע הממשלתי הרלוונטי, וניתן לבצע תשלומים בלחיצה פשוטה.
סניפי דואר. ניתן לשלם בכל סניף דואר בארץ באמצעות כרטיס אשראי או מזומן, רק חשוב לוודא שפקיד הדואר החתים את רישיון הרכב בחותמת, כהוכחת תשלום.
סניפי בנקים. ניתן לבצע תשלומים גם בסניפי בנק עם שירותי טלר. בדומה לסניפי דואר, הקפידו לקבל חותמת על רישיון הרכב כתיעוד תשלום.
רשימת הכנה לטסט שנתי לרכב
לפני ההגעה לביצוע טסט שנתי לרכב, חשוב להכין ולהביא את המסמכים הבאים ולבצע בדיקות מסוימות:
מסמכים הנדרשים עבור הטסט לרכב:
רישיון רכב - יש לוודא שאגרת רישיון הרכב משולמת לפני הטסט. למרות שאין צורך להביא עותק פיזי של רישיון הרכב או אישור תשלום טסט לרכב, ניתן להדפיס את רישיון הרכב במכון הרישוי במידת הצורך.
ביטוח חובה - הציגו תעודת ביטוח בתוקף במכון הרישוי ביום הבדיקה לאישור שהביטוח שלכם פעיל.
זיהוי בעל הרכב - יש להביא תעודת זהות מקורית של הבעלים הרשום של הרכב. צורות זיהוי מקובלות כוללות תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון ישראלי. אם מישהו אחר מייצג את הבעלים באמצעות ייפוי כוח, יש להציג גם את תעודת הזהות המקורית של בעל הרכב וגם של הנציג, יחד עם ייפוי הכוח החתום.
רכבים בני 15 שנים – יש להציג תעודת בלם ממוסך מורשה המאשרת את תפקוד מערכת הבלמים. תעודה זו היא חובה עבור כלי רכב ישנים כדי להמשיך במבחן הרישוי.
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.