"מעל 10,850 פצועות ופצועים הוכרו על ידי אגף השיקום"
פלאשנט לוקאלי יום שני,
7 באוקטובר 2024, 15:32
הדברים נאמרו על ידי עידן קליימן יו"ר ארגון נכי צה"ל
יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, בכנס השנתי הבינלאומי ללוחמה בטרור ע"ש שבתי שביט, בהובלת המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן: "מאז ה 7-באוקטובר, שנה שעברה, מעל 10,850 פצועות ופצועים הוכרו על ידי אגף השיקום במשרד הבטחון כנכים"
הדברים נאמרו במסגרת נאום שנשא בכנס השנתי הבינלאומי ללוחמה בטרור ע"ש שבתי שביט, בהובלת המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן.
קלימן הציג את הנתונים הקשיים מאז ה-7 באוקטובר : "מאז ה 7-באוקטובר ,שנה שעברה כ-11,00 , פצועות ופצועים הוכרו על ידי אגף השיקום במשרד הבטחון כנכים במעמד 03.
37% מהפצועים האלו סובלים מפגיעות גפיים, כאשר כ-60 מהם קטועים, ו-38% נוספים מתמודדים עם פציעות משולבות של תגובה נפשית ופיזית. בקרב שליש מנפגעי המלחמה המטופלים אצלנו, פוסט טראומה היא הפגיעה העיקרית, ולעומת פגיעה פיזית, בה הרבה יותר קשה לטפל ונזקייה לטווח ארוך הם רבים, חלקם לא ידועים. הגידול המתמשך במספר הפצועים מדגיש את הצורך הקריטי במתן טיפול מקצועי, מקיף ותומך כדי להבטיח את שיקומם המלא והחזרה שלהם לחיים תקינים ככל האפשר".
מספרים אלו מעמידים אתגרים משמעותיים בפני הארגון שלי ובפני החברה הישראלית כולה.
קחו למשל את האלוף הפראלימפי שלנו נועם גרשוני - בעבר טייס מסוקי קרב שאיבד את התפקוד בשתי רגליו בהתנגשות מסוקים במלחמת לבנון השנייה.
פגשתי את נועם בביקורי הפצועים שלי בבתי החולים ויצאנו יחד למסע השיקום שלו בעולם הספורט והאקדמיה - במקום להיכנע לייאוש, למד נועם להסתגל, למצוא דרכים חדשות לתרום לקהילה ולהעניק השראה לאחרים. המסע שלו מזכיר לנו שחוסן אישי אינו רק הישרדות אלא מציאת מטרה וכוחות חדשים לאחר הפציעה והטראומה, הפיזית והנפשית."
מה הכוונה בכלי רכב ממונעים לילדים?
כלי רכב ממונעים יכולים לעלות את הביטחון העצמי של הילדים שלנו ולאפשר להם להרגיש בטוחים יותר בעצמם וביכולות האישיות שלהם...
פלאשנט צרכנות | 31.1.2022| ממומן
גן אירועים בחדרה
מחפשים גן אירועים בחדרה? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את מה שצריך לדעת לפני שבוחרים גן אירועים בחדרה...
פלאשנט צרכנות | 9.5.2021
יתרונות הבישול על כיריים אינדוקציה
יש הרבה יתרונות לבישול על כיריים אינדוקציה, ואם אתם מתכננים לרכוש כיריים חדשות אבל תוהים אם כדאי לכם לעבור למכשיר זה או לא, הגעתם למקום הנכון...
פלאשנט צרכנות | 31.3.2021| ממומן
כך תוכלו להימנע מהצורך בביצוע הסרת כתמים ממזרון
זכרו שאתם לא רוצים לקום בבוקר שיש לכם אוכל על המיטה, ואתם לא רוצים להגיע למצב שבו תצטרכו לבצע הסרת כתמים ממזרון...
פלאשנט צרכנות | 10.3.2021| ממומן
תפוחי – מדוע אנשים בוחרים לקנות פירות וירקות במשקים פרטיים
לפני שנסביר מדוע יותר ויותר צרכנים בוחרים לרכוש מוצרים כמו פירות וירקות, דרך משקים פרטיים, חשוב להדגיש, שיש לאינטרנט תפקיד חשוב בכך...
מבצע "רביעי משפחתי" של רשת בתי הקולנוע PLANET ממשיך גם במהלך חודש דצמבר 2024 ב-PLANET זכרון יעקב ומציע הזדמנות נהדרת להורים ולילדים ליהנות מחוויית קולנוע בלתי נשכחת. במסגרת המבצע, בימי רביעי של חודש דצמבר (למעט ערבי חג), בשעה 17:30, יוכלו לקוחות PLANET זכרון יעקב לרכוש כרטיס לסרט ילדים מדובב לעברית יחד עם פופקורן אישי ושתייה אישית במחיר מפתיע של 29 ש"ח בלבד בקופות או 33.5 ש"ח דרך הזמנה מקוונת באינטרנט. הסרטים שיוצגו במהלך "רביעי משפחתי" דצמבר: 11.12- מרשעת, 18.12- מואנה. הקרנת ילדים תכלול כרטיס לסרט + פופקורן אישי ושתייה אישית. לילדים עד גיל 12, המחיר תקף גם למלווה.
2. רשת מסעדות ההמבורגרים 'מוזס שופ', מקבוצת BBB, ממשיכה לגדול ופותחת 3 סניפים חדשים, המצטרפים ל -13 סניפי הרשת. בהקמתם משקיעה הקבוצה כ- 750,000 ₪ פר סניף. סה"כ השקעה בשלושת הסניפים נאמדת בכ- 2.3 מיליון ₪. שלושת הסניפים החדשים יפתחו בסטר פארק חדרה פארק; חבקניון שער צפון בקרית אתא; ובצמרות במושה בבאר יעקב; הסניפים החדשים יופעלו ע"י זכיינים על פי אסטרטגיית המותג: תפריט מהודק ואיכותי, עם הגשה במקום לצד ניהול מערך מקצועי ויעיל של שירות משלוחים ואיסוף עצמי.
רשת SACARA בקמפיין עם אג'נדה חברתית, בכיכובן של פרזנטורית המותג אנה זק ולצידה נטע ברזילי, שזהו קמפיין הביוטי הראשון שלה. הקמפיין בתקציב הנאמד בכ-800,000 ומטרתו לשנות את מהות המחשבה ותפיסת היופי הנשי. במסגרת זו יילווה הקמפיין בטקסטים בעלי אג'נדה חברתית, המנפצים את תבנית היופי המושלם, לדוגמא: "בול כמו שאת", "איפור בווליום שלך", "כל צבע - בצבע", "תני לגוונים שבך לזרוח", "יופי ללא הגדרות" ועוד.
מוזיאון הלובר בפריז וקבוצת לוריאל משיקים שיתוף פעולה תרבותי ייחודי, במסגרתו תוצג תערוכה חדשה ומרתקת בנושא יופי, תחת השם: "מכל היופי!" (‘De toutes beautés!’). השת"פ נועד להנגיש את עולם היופי לקהל הרחב, ולחשוף את הרבגוניות והמורכבות של היופי לאורך ההיסטוריה. התערוכה החדשה מזמינה את המבקרים למסע דרך 10,000 שנות אמנות והיסטוריה, וחושפת את התפתחות תפיסות היופי לאורך התקופות, בתרבויות שונות החל מהשבוע הקרוב ולמשך שלוש השנים הקרובות, מבקרי הלובר מוזמנים לחקור את עולם היופי דרך 108 יצירות אמנות נבחרות המתארות טקסי יופי, אידיאלים של יופי, ואת השאלות שהעלו תרבויות שונות בנוגע ליופי ודימוי גוף. בנוסף לתערוכה עצמה, פותחה אפליקציה אינטרנטית ייעודית, להעשרת חווית המבקרים. האפליקציה, הנגישה באמצעות קוד QR מציגה חומרים כתובים וקוליים ומאפשרת למבקרים להעמיק את הידע שלהם על יצירות האמנות.